Hjälp! Min zx9r går dåligt!

minmicke

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2007
Ort
Södertälje
Hoj
2 st Kawa ZX9 -95 -94
När jag tog ut hojen häromdagen gick den dåligt som fn. Sist jag körde gick den ju fint.

När jag står still går den helt ok, startar lätt o varvar som den ska. Sen när jag kör vill den inte varva, bluddrar o spikar. Våldar man på ettan varvar den efter ett tag men går mycket ojämt. Försökte köra på choke men det funka inte heller.

Har kollat soppakran, slangar mm.

Plocka bort bränslepump och kolla direkt mot batteriet. Den gick bra, pumpade en hel den soppa men om jag höll för ut-slang med tummen stannade den utan att jag tryckte så hårt. Skall det vara så?

Om det är förgasarna, måste jag ta bort dem och skruva isär helt eller kan jag göra nått åt dem på plats?

Några idéer?/Micke
 
Kommer du åt o skruva av flotör kamaren på förgasaren på plats så e de lika bra o börja där för de låter som smutsiga munstycken, oftast de vanligast felet efter att den stått en längre tid.

Börja med o skruva ur needle jet/ main jet/ pilot jet o blås rent dom o montera allt åter o prova hojen o se om felet kvarstår, smutsen kan sitta längre in i förgasaren då behövs grundligare rengöring o då behöver du plocka av förgasarna.

Ja bensin pumpen ska sluta pumpa när man sätter för tummen beroende på model, svårt o avgöra vilket tryck med bara tumen, utan tumen så pumpar den fasligt mycke soppa i allfall :)
 
Har du tvättat sen senaste körningen ,,,,,,,,,, i sånt fall kolla om det står vatten runt tändstiften:confused:
 
När jag tog ut hojen häromdagen gick den dåligt som fn. Sist jag körde gick den ju fint.

Hur längesen va de du körde sist?
 
Den stod kanske ett par veckor så inte nån längre tid.

Nu har jag gjort ren munstyckena i flottörhusen. Tyvärr går den fortfarande lika dåligt.

Kör jag med choke och lite gas så varvar den så mycket som choken ger.

Har även sprutat massa startgas runt insugsgummina för att leta tjuvluft, hittade ingen läcka.

Nån som har någon annan idé vad det kans vara, börjar sina på idée hos mig af.

Måste jag kanske riva isär hela förgasarna och rengöra allt? Vad är det mer som kan vara igensatt i fuggarna?

/Micke
 
Bytte stift för ca 150 mil sen, borde ju inte vara dom...

Aja.. detektivarbetet går vidare. Felet finns ju där nånstans...
 
har haft något liknande på en zx9r 95:a

bara att rengöra fuggarna ordentligt. (alla kanaler glöm ingen)

annars kan du känna på grenrören vid uppstart om någon av grenrören inte värms upp som dom andra,(kall motor)
 
Prova att hälla i STP Bränslesystem rengöring det är en silverflaska.Hjälpte iaf en polare som hade liknande problem efter att hojen stått ett längre tag.
 
Bytte stift för ca 150 mil sen, borde ju inte vara dom...

Aja.. detektivarbetet går vidare. Felet finns ju där nånstans...

Jag brukar alltid misstänka det som det mekades senast med när det blir strul, men alla är ju olika...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top