Hjälp! Min nya hoj dör...

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Kära Bullen, jag har ett problem

Min sprojlans nya Kawa Z750 har nu vid två tillfällen beslutat sig för att leva sitt egna liv, och bara dött. Detta har skett efter att ha varvat ur lite (inte fullt, till 8000-10000), men efter att jag lagt i en ny växel och börjar ge gas samtidigt som jag släpper kopplingen har jag upptäckt att hojjäveln är död. Så det har bara varit att rulla in till sidan med svansen mellan benen. Båda gångerna har hojen vid detta tillfälle varit svår att starta, jag har varit tvungen att försöka flera gånger. Båda gångerna detta har inträffat har det varit på vägar inne i stan, varför det aldrig varit ett problem att rulla in till sidan. Jag bävar dock för den dagen då detta händer i vänsterfilen på fyrfiliga Essingeleden, och jag utan motorkraft ska försöka rulla in till sidan utan att bli rövknullad av en Scania på 15 ton :3freak .

De flesta av er kommer nu undra varför i helvete jag skriver på detta forum om detta, det är ju bara att lämna in den. Förvisso, men först måste jag eliminera att jag själv inte gjort något knas (nej, jag har inte tryckt på den röda knappen). Finns det något man kan göra för att motorn ska stanna bara sådär.

Sedan kan man ju ge sig fan på att när man lämnar in den kommer den att gå som en klocka, och då detta "bara" hänt två gånger på 200 mil skulle det mycket till för att meckarna på AVA kommer att se något, vilket säkert kommer att generera någon jävla "felsökningsavgift" eller liknande.

Så har ni tips och idéer, snälla hjälp....

Att en sprojlans ny hoj "dör" ibland (spec. vid nedväxling) är inte onormalt, iaf innan man kör in motorn ordentligt, ibland kan man kolla tomgångsvarvtalet som kan vara för lågt. Men det du beskriver är inte samma sak så jag skulle nog lämna in den för kontroll

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT