HJälp! min mus har ett eget liv!

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Hjälp!

Min mus har fan ett eget liv...
Pekarn kan få spatt o flyga upp i något hörn av skrämen...om jag spelar något spel t.ex. Halflife 2 så kan det bli totalspatt o siktet snurrar som fan!

Musen är en logitech optisk har funkat hur bra som helst förut...

Kan bli sådär med optiska möss. Skaffa enfärgad musmatta så brukar det bli bra.

Superbee skrev:
Hjälp!

Min mus har fan ett eget liv...
Pekarn kan få spatt o flyga upp i något hörn av skrämen...om jag spelar något spel t.ex. Halflife 2 så kan det bli totalspatt o siktet snurrar som fan!

Musen är en logitech optisk har funkat hur bra som helst förut...
jag vet hur det känns....... :hihi

sådär har det blivit med en analog mus för mig också, vet inte hur jag lagade det däremot.

Kolla din musmatta noga så att du inte har en bucka uppåt i den . Det hade min flickvän på sin nya musmatta och jag blev helt störd på den ...

För om du har en buckla som pekar uppåt i mattan så känner den av det och sticker åt fanders ...

Färgen som någon skrev borde inte spela någon roll, men jag är inte säker . Förstår faktiskt inte hur musen ska veta att det byter färg . Musen är blind och använder känsel, inte syn .

Har flerfargad musmatta och logitech trådløs mus och har inga problemer med det....

Nisse Järnet skrev:
Kan va bajs i musen, gör rent från damm och sånt.

"Musen är en logitech optisk har funkat hur bra som helst förut..."

Där rök den teorin . Visst det kan ligga ett dammlager framför sensorn men låter inte så troligt .

Mysko... Jag har oxå en optisk logitech som har börjat krypa sakta snett upp åt vänster ibland när man inte rör den.. Så fort man knuffar till den så stannar den dock. Inga problem med att den försöker styra själv när jag använder den.

agneman skrev:
"Musen är en logitech optisk har funkat hur bra som helst förut..."

Där rök den teorin . Visst det kan ligga ett dammlager framför sensorn men låter inte så troligt .
Joho! Den blir ju mer och mer bajsig hela tiden så det är visst rimligt :7peta Det kan fastna lite prylar som gör att det buggar ur som fan! Kolla det först iaf, går ju rätt fort :hihi

Damm är inte en optisk mus så känslig för. Men om man som jag har husdjur runt omkring sig så har det hänt vid något tillfälle att ett hårstrå letat sig in vid sensorn. då kan den få fnatt och gå lite hursomhelst.

Så ett tips är att kolla att inget sådant ligger framför sensorn.

Pugho skrev:
Mysko... Jag har oxå en optisk logitech som har börjat krypa sakta snett upp åt vänster ibland när man inte rör den.. Så fort man knuffar till den så stannar den dock. Inga problem med att den försöker styra själv när jag använder den.

Exakt så! + 360 spinnsen jag får när jag lirar...

Ska kolla alla tipsen tack tack!

Edit komiskt nog så satt de ett hårstrå vid sensorn :3freak

får se om de blir bättre nu då

Denna tråd hade nog varit mycket roligare om det var en flicka som behövde hjälp med "musen" :tungan

Jag har en Logitech MX510, funkar på i stort sett alla underlag. Det kan blir knepigt på blanka underlag. Funkar fortfarande kanon!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D