hjälp mig :)

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
fick inga bra svar hos stunt- eller "vanliga"forumet så gör ett sista försök här :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=108976

letar alltså efter måtten + fästpunkter för någon sporthoj helst en som inte har "stödram" alltså sån som går runt under motor (vet inte va de heter så) utan vill ha en motor som enbart är fäst i själva ramen. hmm om ni fattar. :tungan

tack iaf för alla svar som leder till nåt :Bugar

Zenit skrev:
fick inga bra svar hos stunt- eller "vanliga"forumet så gör ett sista försök här :)

letar alltså efter måtten + fästpunkter för någon sporthoj helst en som inte har "stödram" alltså sån som går runt under motor (vet inte va de heter så) utan vill ha en motor som enbart är fäst i själva ramen. hmm om ni fattar. :tungan

:va :va de flesta sitter fast i ramen

crazy martin skrev:
:va :va de flesta sitter fast i ramen

hehe..mm fast inte med en "stödram" eller va man säger alltså en som går framför och under. som på bilden i länken.

http://img.2dehands.nl/f/normal/9764243.jpg

Jag vill inte ha motorn fäst så utan upphängd i ramen så att man inte har den under utan istället som

http://rtfbase.com/ninja/8-5.jpg

någon?

OT sista bilden är av VIPS bygge fortfarande e han inte hörd av kolla tråden " Vip's projekt..." skulle vilja veta va som hänt (hoppas inget). han har inte vat inne på ett tag liksom (Senast aktiv: 2005-07-18 11:12)

Zenit skrev:

R

För att få fram alla mått dvs exakta mått, eftersom jag förmodar att du ska montera en motor måste du ha en ritning från CAD program. Att bara ställa sig och mäta med tumstock är ingen höjdare.

Eller skaffa dig en ram och motor, sen är det bara till att börja svetsa dit nya fästpunkter.

Ännu bättre köp en helt fungerande hoj. Att börja med tex yamma motor i en Sukka ram, då har du kanske tagit vatten över huvudet.

Zilversurfer skrev:
R

För att få fram alla mått dvs exakta mått, eftersom jag förmodar att du ska montera en motor måste du ha en ritning från CAD program. Att bara ställa sig och mäta med tumstock är ingen höjdare.

Eller skaffa dig en ram och motor, sen är det bara till att börja svetsa dit nya fästpunkter.

Ännu bättre köp en helt fungerande hoj. Att börja med tex yamma motor i en Sukka ram, då har du kanske tagit vatten över huvudet.

om du kollar tråden (om jag inte skrivit helt otydligt igen :tungan ) så ska jag skapa en helt nya mc i allt utom just motor då jag inte vet alla små delar som krävs för att en motor ska fungera. Slut resultatet ska bli en 3d model i 3d studio max. Skulle ju kunna rita upp en motor som passa som jag vill ha det eftersom jag bara behöver göra synliga detailer men dock vet jag ju inte om de skulle va möjligt att skappa den motorn och få plats med alla delar för att en motor ska funka :3freak ska ju helst se lite trovärdigt ut :)

Zenit skrev:
om du kollar tråden (om jag inte skrivit helt otydligt igen :tungan ) så ska jag skapa en helt nya mc i allt utom just motor då jag inte vet alla små delar som krävs för att en motor ska fungera. Slut resultatet ska bli en 3d model i 3d studio max. Skulle ju kunna rita upp en motor som passa som jag vill ha det eftersom jag bara behöver göra synliga detailer men dock vet jag ju inte om de skulle va möjligt att skappa den motorn och få plats med alla delar för att en motor ska funka :3freak ska ju helst se lite trovärdigt ut :)

ska det bara va en bild?
ska du inte bygga hojen på riktgit?

isåfall tycker jag att du ska ta kawa zx636r motor :yoparty

Zxr_Green skrev:
ska det bara va en bild?
ska du inte bygga hojen på riktgit?

isåfall tycker jag att du ska ta kawa zx636r motor :yoparty

har du nån isda med mått o fäst punkter tag jag gärna den motorn :D

för att svara på din fråga så stämmer det att den inte ska byggas ska bara bli en 3d model. Det är ett projekt arbete i design som jag gör nu i 3an på teknikprog.

hitta en trevlig länk vida sh "http://auto.howstuffworks.com/motorcycle2.htm" har inte kollat hela än men där verka ju va lite kanske ska "göra" motorn sj oså.. :va :)

Edit: det jag oroar mig mest för är inte själv motorn utan dela som växellåda och koppling som jag inte vet alls hur de brukar se ut har aldrig delat på nån..iofs inte nån motor heller men de har man ju sett massa bilder av.. :va

Last edited:
Om det ändå är en teoretisk datoranimerad stunthoj, hade jag lätt gått på en 6-cyl CBX motor - brutalast genom tiderna med 6 till 6 sytem och med mest historia :tummenupp ....eller en Mille motor.... ....typ... asså...

Robz skrev:
Om det ändå är en teoretisk datoranimerad stunthoj, hade jag lätt gått på en 6-cyl CBX motor - brutalast genom tiderna med 6 till 6 sytem och med mest historia :tummenupp ....eller en Mille motor.... ....typ... asså...

hehe tar vilken motor som helst bara nån kan komma med mått föstpunter CAD ritning eller nåt till den :tungan

har ingen skanner annars kunde jag fixat upp vad jag gjort änså länge men kan iaf säga att de blir inget 6-6 utan kommer sluta som ett rör inbyggt i bakkåpan och komma ut precis ovanför reg. skylten och under bakljuset..

skylt+besljusning ska finns då jag vill att den ska va gatlaglig..måste ju wheela framför donkan :yoparty :D (teoretiskt då :hihi fast blir den bra kanske de blir ett projekt bygge om några år vem vet :) )

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026