Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och hur länge tror du den håller då?grattis du har en hoj som går att trimma nästan gratis. Steg 1 är ju att sätta i bästa tänkbara filter och det är kn. och ha luftburken maximalt öppnad. Sedan så räcker det långt med endast ett öppet slipon och inbestyckning för detta såklart. Nästa steg blir att ta lös toppen och porta den . Även förgasaren är otroligt bra,, går att få upp till jag brukar få till 43mm och jag sätter även i powerblade infräst i insugstratten + Boost special turbuleceriktare. I samma veva som toppen portas så brukar jag plana runt 1mm för att få upp kompförhåll något fördelen med denna motor är ju att den redan har bra komp-f så någon ny högkomskolv behöver ej kostas på. Då har man bäddat för en trimmkam ex tornados steg2 (g2) är lämplig
Med alla dessa modds kan jag garantera 70 bakhjulskusar 74nm(gäller med Boost special plastportat då)
kanon.kan man modda orginaldämparen något? typ ändra innerdämparen eller minska på stoppningen?Få upp förgasaren?menar herr boost att jag ska borra upp insuget till 43 mm?
grymma grejer.Får nog bli att jag lämnar bort portningen till någon som kan.måste jag ställa in förgasaren om jag moddar så som du sa med nytt 50 mm perfo rör?
Och hur länge tror du den håller då?
Bör inte gå över 60 bakhjulskusar om man vill ha någorlunda hållbarhet på motorn, enligt min åsikt.
en riktig krigare på jakt efter hästar...coolt.Du måste ha jävla löd i hondan..vad menar du med fullgaskörning och kolla färgen på stiftet?
ööhh...okej.låter vettigt??..vart får du allt ifrån.jag ska testa testa din teknink.om jag fattat dig rätt så sitter det två oliks munstycken i förgasaren?
Ett lågfarts och ett högfarts munstycke?
kanon.har du någon trimm verksamhet uppe i "krammpan"
Och hur länge tror du den håller då?
Bör inte gå över 60 bakhjulskusar om man vill ha någorlunda hållbarhet på motorn, enligt min åsikt.
Har hållt på en jävla massa med min 450EXC nu med Keihin FCR39 och fick till det väldigt bra med min hemmameckade topp, borrad luftburk osv. med 210 huvudmunstycke, 45 lågfart. Fick upp den på 5an utan koppling mot 3an tidigare, en jävla skillnad.
Dock så borrade jag min förgasare idag till alldeles för stor diameter, 44mm.
Ser 3 alternativ...
1) Bygga insprut, har jag alltid velat göra.. .känner en del som gjort det på bilar (VEMS, Megasquirt osv).
2) Köpa annan fugge, typ Mikuni TM40 eller annat för ~2500kr
3) Försöka få till den jag har, har ju 210 munstycka och 44mm numera.
Får bara igång den på tomgång, sen tvärdör den... men låter GRYMMT fräckt på tomgång numera.
Vad tycker ni ?
skiten.?..vill få lite mer fart ur kuvan på min motard.inte köpa fartvidunder.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |