Hjälp mig välja hoj!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tycker det finns så himla många hojar, och jag vet ingen skillnad på dom.
Vill ha en hoj att enbart smiska gata med, ingen bana. Bakhjulsåkning är ju såklart ett måste. Serviceintervallerna får gärna vara så otäta som möjligt!
Prisklass..Vet inte riktigt, men runt 00a årsmodell. Elstart vore ett stort plus :)
Vad söker jag?!

Okay. Hur är XR650n då? Förändringar under åren? Effekt/kg, serviceintervaller?

Last edited:
cRoC skrev:
Tyvär är inte särskilt förtjust i duke :/

Då söker du min KTM 640 med både SM-hjul och offroad-hjul så du kan köra hela vintern oxå!

En -02 med massor med extra godis till... Typ akrapovics helsystem i titan osv. Dessutom är det underbart med elstart...

Din för endast 65000 SEK.

/Lucky9

Du söker en Husaberg FS650e -03 utan att veta om det. När du har provat den så vill du inte ha något annat. Kom och provkör min först, och sedan så får du provköra en 640. Du kommer tycka att det är värt att byta olja och ställa ventilerna lite oftare, jag lovar dig det...

- Johan

Är det inte oljebyte var 5e timme på husa? :eek:

Då kan man ju inte ens åka ut på en heldagstour :/

Hur är servicerna på XR 650 då?

cRoC skrev:

jepp husaberg ska du ha:fakta 400 e skön men 650 äger över allt...
elsart e för kvinnor har jag hört... :rolleyes:

Last edited:
10e h. är det som gäller. Ska du ut och toura så kan du allt köra en heldag. Men ska du ut och toura så ska du inte ha motard. Vill du ha en rolig båge så köp husaberg. Annars får du la köpa en KTM 640, husqvarna 610 eller XR eller ngt annat skräp... ;)

cRoC skrev:

mr_rockster skrev:
10e h. är det som gäller. Ska du ut och toura så kan du allt köra en heldag. Men ska du ut och toura så ska du inte ha motard. Vill du ha en rolig båge så köp husaberg. Annars får du la köpa en KTM 640, husqvarna 610 eller XR eller ngt annat skräp... ;)

OJA... :Bugar

Visst vill man ha en hoj som går bra. Men man vill inte lägga ut 500 kr i veckan på service heller :)

För d första så lär du dig själv o serva hojen om d e en supermotard!! Ställa ventiler e inte så jobbigt. Hade rek. XR 650! Jävligt fet när den e ombyggd til SM. Bra effekt. Vet dock inte hur täta service intervaller d e. En streetfighter då? CBR , R1, GSX-R ?
För seriös busning så blir d lätt en KTM 520, 525. :banana :1pajas

Last edited:
Vad skulle du lägga ut 500:- /veckan på? Husan rymmer 1l olja. Köp ett stort parti bra olja så får du den för 50:- / l. Ventilerna kostar inget att ställa. Om du kör 100h / vecka så blir det 500:- i olja iaf men då får du se över andra pryttlar med.

- Johan

cRoC skrev:
Visst vill man ha en hoj som går bra. Men man vill inte lägga ut 500 kr i veckan på service heller :)

cRoC skrev:
Ok jag överdrev lite :) XR 650n är klart snyggast, någon som vet effekt och serviceintervaller?
effekt.. mellan 45-50bakhjulshästar.. 100mila service. olja 200 filter+olja och kontrollera ventiler...

det är så jag kör just nu.

köpa min xr?

Det första råder det väl delade meningar om... Effekt, som någon sade 45-50 bhp..

cRoC skrev:
Ok jag överdrev lite :) XR 650n är klart snyggast, någon som vet effekt och serviceintervaller?

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...