Rymding
grön på mc.
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Ludvika
- Hoj
- 2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Har haft Bridgstone BT020 Battlax sen jag köpte hojjen. Första bakdäcket höll 1200 mil. Första framdäcket 1800 mil. Andra bakdäcket höll 1000 mil och då kom ett Battlax 2 på. Om jag minns rätt så ska 2an ha nån skarvlöss stomme eller nåt och (mera?) olika gummiblandning i mitten och på kanterna, om jag minns rätt.
Battlax "1", tyckte jag var nervöst bak. Att justera åt returdämpning gjorde det mycket bättre men inte 100. Jag tycker att både Battlax 1 och 2 är väldigt temperatur känsliga, men jag har inget att jämföra med. Battlax 2 var betydligt mindre nervösa och de verkar inte slitas lika mycket på mitten. Håller också i bättre i kurorvorna. Jag litar mera på Battlax 2 helt enkelt. Jag kör ned till 3+ grader, men undviker under 6 och föredrar över 8+ och kör ganska mycket grus. Vid temperaturer under 15 grader på asfalt törs inte jag luta nåt nämnvärt. Det känns både bak och fram att det inte håller i. Nu de senaste dagarna med 28+ och mera så har jag för första gången kört ända ut på kanten på däcket och då inte känt nått att det vill släppa.
Jag åker i ur och skur och jag åker aldrig med knät ibacken eller på "slangen". Men när det är rätt väder och när andan faller på så kan det väl bli lite mera inspirerad körning.
Min däcknasare säljer helst Michelin, men har hittills snält skaffat fram Bridgestone. Men han säger att jag får ut dubbla sträckan till samma pris om jag väljer Michelin. I min instruktionsbok till Kawan så rekomenderas Battlax eller Michelin Macadam. Nu vet jag inte vilka Michelin som han menar håller dubbla stäckan mot Battlax, men fundera på om jag ska byta till Macadam? Alternativt så eftersom jag tyckte att Battlax 2 bak var så mycket bättre så kanske jag ändå ska prova Battlax 2 fram (ja om de finns?) också?
Det står i instruktionsboken att man inte ska bland däck fabrikat och modeller. Jag har fortfarande 30% kvar på bakhjulet.
Framdäcket är otroligt nära att inte klara besikting på fredag. Hur ska jag göra?
/Rymding
Battlax "1", tyckte jag var nervöst bak. Att justera åt returdämpning gjorde det mycket bättre men inte 100. Jag tycker att både Battlax 1 och 2 är väldigt temperatur känsliga, men jag har inget att jämföra med. Battlax 2 var betydligt mindre nervösa och de verkar inte slitas lika mycket på mitten. Håller också i bättre i kurorvorna. Jag litar mera på Battlax 2 helt enkelt. Jag kör ned till 3+ grader, men undviker under 6 och föredrar över 8+ och kör ganska mycket grus. Vid temperaturer under 15 grader på asfalt törs inte jag luta nåt nämnvärt. Det känns både bak och fram att det inte håller i. Nu de senaste dagarna med 28+ och mera så har jag för första gången kört ända ut på kanten på däcket och då inte känt nått att det vill släppa.
Jag åker i ur och skur och jag åker aldrig med knät ibacken eller på "slangen". Men när det är rätt väder och när andan faller på så kan det väl bli lite mera inspirerad körning.
Min däcknasare säljer helst Michelin, men har hittills snält skaffat fram Bridgestone. Men han säger att jag får ut dubbla sträckan till samma pris om jag väljer Michelin. I min instruktionsbok till Kawan så rekomenderas Battlax eller Michelin Macadam. Nu vet jag inte vilka Michelin som han menar håller dubbla stäckan mot Battlax, men fundera på om jag ska byta till Macadam? Alternativt så eftersom jag tyckte att Battlax 2 bak var så mycket bättre så kanske jag ändå ska prova Battlax 2 fram (ja om de finns?) också?
Det står i instruktionsboken att man inte ska bland däck fabrikat och modeller. Jag har fortfarande 30% kvar på bakhjulet.
Framdäcket är otroligt nära att inte klara besikting på fredag. Hur ska jag göra?
/Rymding