Hjälp mig välja däck

180 hk på kroatiska vägar. Det kvittar nog...
Ta det billigaste, så blir du inte alltför besviken.
 
Jag fattar inte hur ni kan få ut så många mil per däck. Jag körde slut mitt Pilot Power på 200 mil och en bandag. Aldrig fel på greppet dock. Eller jo, en gång när jag skulle koppla upp den på tvåan och det regnade ute, då vart det precis kass grepp. :rolleyes:
 
om du inte kör nå'n bana utan mycket landsväg och blöt asfalt så välj pilot road istället. Håller länge och är bättre på blött underlag
 
Om enda skillnaden mellan vanliga power och 2ct är skuldrorna bör ju 2ct inte ha svårare att få upp värmen eftersom skuldrorna rimligen bör ha en mjukare mer klibbig kontruktion än mittdelen. Det jag hörde (som förvånade mig) var att 2ct skulle ha svårare att få upp värmen vid vanlig körning och därför var halare i början eller vid kallare väglag.

Vad är sant?

Tack /D.

Jag har inte jmf tiden det tar att få upp värmen i power kontra 2ct. Båda däcken är Gatdäck. Du behöver inte ligga och "värma däcken".
Menar du att du sätter dig på hojen, drar iväg och kastar ned knät i backen i första svängen eller??
Enda orsaken som jag ser det till att köpa 2ct kontra power är om du planerar att köra mycket bana.. Av den orsaken att den skuldrar greppar lite bättre...
Kör du bara gata så spar ca 300kr och köp vanliga power...

Man kan snabbt köra slut på ett bakdäck om man vill.. Allt hänger bara på hur våldsamt du gasar... Hur mycket luft du kör i däcket mm.
Ett vanligt fel många gör med power är att köra på för lågt lufttrcyk.
Kör du dessutom långa högfartsturer så dödar du ett däck fort.
Har kört power i 3 säsonger och får ut ca 5-700 mil. Dunlop 208 gav några fler mil.. och då med 2 bandagar samt längre högfartsrepor... Men dunlopen är helt värdelöst när det är kallt och blött ute.
 
Jag har inte jmf tiden det tar att få upp värmen i power kontra 2ct. Båda däcken är Gatdäck. Du behöver inte ligga och "värma däcken".
Menar du att du sätter dig på hojen, drar iväg och kastar ned knät i backen i första svängen eller??
Enda orsaken som jag ser det till att köpa 2ct kontra power är om du planerar att köra mycket bana.. Av den orsaken att den skuldrar greppar lite bättre...
Kör du bara gata så spar ca 300kr och köp vanliga power...

Man kan snabbt köra slut på ett bakdäck om man vill.. Allt hänger bara på hur våldsamt du gasar... Hur mycket luft du kör i däcket mm.
Ett vanligt fel många gör med power är att köra på för lågt lufttrcyk.
Kör du dessutom långa högfartsturer så dödar du ett däck fort.
Har kört power i 3 säsonger och får ut ca 5-700 mil. Dunlop 208 gav några fler mil.. och då med 2 bandagar samt längre högfartsrepor... Men dunlopen är helt värdelöst när det är kallt och blött ute.

Då är beslutet klart för min del, det blir Pilot Power 2ct. Att spara några 100:dra lappar kan man göra på mindre viktiga ställen.

Tack för informationen!

/D.
 
e va fan ska man snåla me däck för bara ta delux ju...bara torka arslet me ett par 500 hundringar istället för tusingar ett par gånger så e de löst:tummenupp
 
Kanske lite OT..

Har en snabb fråga om storlek då jag planerar att köpa pilot. Rekomenderad storlek bak till min gsx-r är 190/70. Storleken verkar dock inte finnas någonstans där jag söker. Kan man gå ner i storlek utan problem? I sådant fall vad?:va

Mvh Mitch
 
O www.mcdackonline.com tar 1431:- för ett sport o 1587:- för ett power.....:rolleyes:

Mcdackonline tar 1741:- för ett Pilot power 2ct.
Hos vår lokala handlare får man ett likadant för 1900:- monterat och klart.
Det bör väl kosta något liknande hos andra däckfirmor ? Så jag ser ingen anledning att beställa från mcdackonline och få ett däck hem i brevlådan.
 
Kanske lite OT..

Har en snabb fråga om storlek då jag planerar att köpa pilot. Rekomenderad storlek bak till min gsx-r är 190/70. Storleken verkar dock inte finnas någonstans där jag söker. Kan man gå ner i storlek utan problem? I sådant fall vad?:va

Mvh Mitch


Hoppla ??..Är det 2ct vi snackar om ??... Kunde inte utläsa det ur denna texten..... Ber allra ödmjukast om ursäkt !:pannkyss
 
Hoppla ??..Är det 2ct vi snackar om ??... Kunde inte utläsa det ur denna texten..... Ber allra ödmjukast om ursäkt !:pannkyss

Jag ursäktar för min otydlighet! Nej, det blir nog vanliga pilot power då 2ct känns lite overkill. Men som vissa personer har nämt tidigare är några hundralappar hit och dit inte så mycket att orda om. Så vad jag försöker säga med detta tvetydiga inlägg är väl att jag inte riktigt har bestämt mig.:confused:

Mvh Mitch
 
fan va dyrt.... 500:- per däck... utan kvitton o körda 20 minuter på bana ungefär...

Angående D208'or så finns det dom vanliga gatvarianterna och dom skurna slicks varianterna. Tvivlar på att det är samma blandning... Jag har alltid åkt på skruna slicks varianten...
 
Jag har inte fått någon svar direkt här,ska jag köra med 2ct eller det finns andra alternativ,pengar spelar inte så stor roll :)
 
2ct :tummenupp
om du som ja antar va nöjd me vanliga pilot power så tror ja itne du blir missnöjd me 2ct bara köra ju handlar om ett par hundra bara..
ja ska kö me 2ct iaf blir nog skit bra :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top