Hjälp Mig Snälla

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
såg denna på blocket idag.
http://www.blocket.se/view/3800253.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0

vad tror ni om den? kan det vara en bra första hoj? då får man ju lite pengar över till att fixa och trixa lite med den.. Hur gör man för att strypa ned en sådan till 25kw? måste ju regga om den... Tacksam för info om vart man kan få tag på strypnings satser och vad de kostar.. Någon som vet vilken cykel det är? skick osv?

Tacksam för hjälp

Simon

Simp skrev:
ingen som har erfarenhet av denna modellen? info?

Jag hade en sån i 4 år, under pluggtiden.

Ful och tung. Rätt sunkig framdämpare. Helt ok bromsar. Bekväm att köra, går att köra snabbt utan att vara en racer.

Försäkringen är mycket bra, tung och svag ger finfina premier. Billiga reservdelar, samma motor som GSXR-modellerna. Däck är skitbilligt.

På det stora hela en lysande förstahoj.

Jag har en sådan fast årsmodell 99.
Kul hoj att köra , lättkörd , lagom vass motor som förstahoj , bekväm , kanske inte den allra tuffaste men vad spelar det för roll , går ju alltid att tuffa till lite grann :tungan

inte mycket pengar ju , så det är bara att köpa :)

Ser ut som ett billigt streetfighter projekt om inte annat! Kan säkert bli ball. Fast 63Kw kanske känns lite sunk på en SF..?

Jag började med en sådan fast årsmodell 95. hade haft kvar den om det inte vore för att jag hade krockat med den.
Den är ganska stor och tung men väldigt skön och åka långt på om man jämför med FZR som jag har nu.
Köpte mina strypbrickor på mc-kompaniet var ganska simpelt och sätta dit. Cykeln var väldigt billig kolla upp så den inte är allt för sunkig.

den går bättre än vad man tror =) den pinar på rätt bra.
perfekt 1 hoj, enkel o lättkörd :tummenupp

Simp skrev:
såg denna på blocket idag.
http://www.blocket.se/view/3800253.htm?caller=vll_s&l=0&c=1&city=0

vad tror ni om den? kan det vara en bra första hoj? då får man ju lite pengar över till att fixa och trixa lite med den.. Hur gör man för att strypa ned en sådan till 25kw? måste ju regga om den... Tacksam för info om vart man kan få tag på strypnings satser och vad de kostar.. Någon som vet vilken cykel det är? skick osv?

Tacksam för hjälp

Simon

Ën bra instegshoj. helt klart. Inget lyckopiller med moderna mått mätt men helt ok. Att strypa ned till mellanklass tror jag inte på...dels går hojen som skit och försälringsbolagen går ändå på ursprungseffekten så några lägre premier blir det inte heller tyvärr

fazerfun skrev:
Att strypa ned till mellanklass tror jag inte på...dels går hojen som skit och försälringsbolagen går ändå på ursprungseffekten så några lägre premier blir det inte heller tyvärr

Om man bara har mellanklasskort går det väl utmärkt?

har en kompis som har en 97:a och han är skit nöjd. bra pris och det är nog en utmärkt första hoj.

lycka till

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...