Ok, så här e läget! Jag kommer att köpa ett nytt skinnställ på nätet pga att det blir mycket billigare. (oavsett risk att det blir fel)
Kan inte bestämma mig om jag ska ha ett tvådelat eller ett helställ (åker inte bana, men det kanske inte spelar ngn roll). kommer att toura i Europa i sommar.
De ställ jag funderar på är:
1.Alpinestar "GPU" tvådelat
2.Dainese "Nitro" eller "Bora" helställ.
De två senasta är ju iof mycket bättre än det första. Men jag vet inte om jag vill kunna åka i bara jackan... har iof ett gammalt Dainese ställ med vilket jag kan åka i bara jackan om jag vill det.
Nu undrar jag om storlekar hos resp. fabrikat.
Jag är 178 cm 65 kg, vad ska jag ha??
Finns det ngn som vet hur dessa är i storlekarna? (tippar på att strl 50 skulle vara ok)
Dela med er av era erfarenheter nu
Kan inte bestämma mig om jag ska ha ett tvådelat eller ett helställ (åker inte bana, men det kanske inte spelar ngn roll). kommer att toura i Europa i sommar.
De ställ jag funderar på är:
1.Alpinestar "GPU" tvådelat
2.Dainese "Nitro" eller "Bora" helställ.
De två senasta är ju iof mycket bättre än det första. Men jag vet inte om jag vill kunna åka i bara jackan... har iof ett gammalt Dainese ställ med vilket jag kan åka i bara jackan om jag vill det.
Nu undrar jag om storlekar hos resp. fabrikat.
Jag är 178 cm 65 kg, vad ska jag ha??
Finns det ngn som vet hur dessa är i storlekarna? (tippar på att strl 50 skulle vara ok)
Dela med er av era erfarenheter nu