Hjälp mig med val av första cross/endurohojen

Som andra sagt, gå på en enduro. Jag rekommenderar ktm 300 2-takt, väldigt förlåtande i.o.m. ett bra bottendrag och inte lika hetsig som en 125-250 kan vara. Jag har kört mycket ktm 250exc och 300exc och jag upplever en ganska stor skillnad. 300an går lugnare och det är lättare att hitta flyt.

/Mike
 
Gas gas ec 300 är en fin hoj också... riktigt bra botten och dom brukar vara landsvägsreggad.
 
Köp en 2t och leta reda på ett välskött exemplar. Årsmodell är oviktigt, står t.e.x cykeln på blankslitna däck, brukar resten av hojen inte vara välskött. Är motorkåporna nednötta har hojen gått betydligt mer än 100 timmar. Syna hjul/ekrar, sving/länkage/drivpaket, syna så inte slitskyddet för kedjan på svingen är slut, inte ovanligt att kedjan har ”gnagt” ner sig i aluminiumet. gaffelbenen (repor på underbenen) snygga dekalkitt oviktigt. KTM 200 är en trevlig hoj, om du inte är längre än 183cm. Den går minst 250 timmar innan det är dax att klyva motorn. Minst 50t på en kolv.
 
Jag funderar på att sälja min enduro.
KTM 350, sixdays 2014.
Allt funkar på den.
Fjädrar för 90kg, rekluse & väldokumenterad servicebok.
Om du är intresserad så skicka ett mejl till jesper.tornebjer(a)gmail.com
(Är inte inne här så ofta)
 
Som flera sagt tidigare Ktm 125 eller 200 exc är perfekta att börja med. Jag kör sedan ett par år en 200 årsmodell - 01. Den duger fint för mig både i skogen och på sjön på vintern.
Jag uppskattar att den är smidig och lättkörd. Tröttar inte ut en lika mycket som många andra hojar.
Billig i inköp och underhåll.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top