hjälp mig med slip on till r6

chomme

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
r6 2004
hej hej.. har köpt min första hoj en vecka sen helt original r6 04 ,, behövde lite hjälp med nåt skönt ljud till den sen min polare påstod att original dämparen lät som hans morsas symaskin :) bryr mig inte om extra effekt o sånt eftersom de min första hoj så tror jag att effekten räcker o blir över ..några råd på slip on som inte låter som symaskiner och om ni vet nå bra sidor man kan handla på

tacksam för svar / chomme

chomme skrev:
hej hej.. har köpt min första hoj en vecka sen helt original r6 04 ,, behövde lite hjälp med nåt skönt ljud till den sen min polare påstod att original dämparen lät som hans morsas symaskin :) bryr mig inte om extra effekt o sånt eftersom de min första hoj så tror jag att effekten räcker o blir över ..några råd på slip on som inte låter som symaskiner och om ni vet nå bra sidor man kan handla på

tacksam för svar / chomme

Sök på köp/sälj hät på forumet. Det går nog bra med vilket som om du bara ska ha lite mera ljud.

Ska du ha nått med riktigt bra passform och finnish så är det lätt Akrapovic eller Yoshimura du ska ha. Själv hade jag Akrapovic på min gamla R6:a, det gjorde gott för både effekt och ljud.
Sök lite på Slip-on, ämnet har diskuterats en massa gånger förut, massa matnyttiga saker :tummenupp

Om man tenderar att ha bråttom på vägarna och ska köra mycket bana kan det vara bra att låta som en symaskin för att inte väcka onödig uppmärksamhet. Men jag som tycker så är ju till åren kommen... :gamlo

Kör med BSM Vampire (kolfiber) på min R6:a. Helt klart nöjd med ljudet. :tummenupp

Är iofs inte nån utstuderad prylbög eller kännare så det finns säkert de som tycker det låter sunkigt och att det finns bättre...

Devil magnum grymmar ljud får du inet ur en r6:a alla va som förstummna och folk trodde jag hade smällt in en r1 motor med öppet system i ramen :tungan

jag har ett beg akrapovic som du kan få köpa för bra pengar..

slip on

R1Lillen skrev:
jag har ett beg akrapovic som du kan få köpa för bra pengar..

tjena passar den r6 04an o hur mycket e bra pengar då? o vart finns den ? är det kolfiber eller vilken modell är det

det passar 03-05..titan oval det är min polare som har det men kan tänka mig att han vill ha 2000

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph