Hjälp mig med en shortlist på nakenhojar att testa.

Shortlist... 22 inlägg resulterar i 15 hojar.

När ska folk lära sig att det blir 200 slevar i grytan när man frågar om råd på SH.

Jag provade i stort sett alla nakenhojar när jag köpte min.

Jag fastnade B-King.

Ruggig motor och kanonfin växellåda, rätt härlig på krokiga vägar (ingen slump att den vann tidningens alp-test "Alpen-Masters" häromåret i sin klass), faktiskt helt ok försäkring.

Finns en lite flyscreen om du vill ha lite mer vindskydd.

Annars gillar jag såväl SuperDuken, Speed Triple och K-1300 (men de har lite olika karaktär).

Mitt tips: Provkör!!

Åker Tuono själv ock det är en underbar maskin speciellt om man gillar V-twin

Skulle endå vilja slå ett slag för B-king:en
Har kört en kompis B- king endel ...
Jisses vilken hoj, motorn är ta mig tusan från en annan planet så bra går den !

Sen ser den bumsig ut men mkt lätt att svänga med när den väl kommer på rull :)

FZ1 - jack of all trades, behaglig, komfortabel ända tills du kommer över 7.000 RPM då den blir en best
XJR 1300, 100 hästar jättefint chassi och fjädring, lite för lite "umf" för min smak
KTM 990 SMT, kan va lite för hög för vissa. Asrolig. Blir lite tråkig över 130 km/h
KTM 990 SMR
Aprilia Shiver
Z1000 2010 (powerwheelie i 3:an!)
Aprilia Tuono R skulle jag också vilja prova
Yamaha MT01 också

Triumph Speed Triple ska du ha! Finns en anledning till att den vinner test efter test efter test...:tummenupp

Triumph Speed Triple är skön på många sätt, och riktigt bra är den också. Men den kan du glömma om tanten måste åka bra där bak. Jag har kört ganska mycket med olika Speed Triplar av alla modeller...

TYVÄRR faller Ducati Monster i samma grop.
cry-smiley-1.gif
En passagerare kan åka med i nödfall, eller för att hon tror hon måste för att undvika krig. Eller för att få något i gengäld som inte har med säng att göra.

En Honda CB1000R är ju en Honda så den kan ju bevisligen inte vara dålig, och en Yamaha FZ1 kommer då inte långt efter. Kawasaki Z1000, tja, varför inte? Den lär ju vara mycket intressant att köra:yoparty Suzuki GSR1000 vet jag inget om men kan nog tänka mig hur den är...

En Aprilia är ungefär lika tillförlitlig som en Dnepr, fast det tar mycket längre tid att få fram reservdelar. Men den är ju ganska kul förstås, när man väl konstaterat och accepterat det faktum att att man sitter lika högt som förare på Varadero, V-Strom och liknande. Men visst är den rolig att köra! Jag gillade det mesta på Tuonon när den kom, jag körde ett gäng mil med en sådan men jag skulle aldrig i livet vilja äga en. Den bara måste gå sönder, det ligger i dess natur. Och sen står den på verkstad tills ingen kommer ihåg varför den är där. Eller ägaren glömt bort att den är där och gått och köpt sig en Honda.

Något med bara tanken på en KTM SuperDuke får mitt arselhål att krampa ihop. Vet inte varför. Den är nog för hård? Ungefär som att klämma ur sig en cementskit

Men som sagt, passagerare på en 1000 kubikare som är ungefär lika stor som en pocketbike, fast har en motor som skulle få de första rymdfararna att skita på sig av skräck? Nja... Då skulle jag köpa Ducati eller Triumph.

Men ska det passa alla kriterier så tror jag att BMW K1200R kan nog väl vara ett utmärkt val. Ja, eller 1300. Eller vilken BMW som helst. Om man ska välja en hoj som 2 ska ha glädje av tror jag nog att BMW:n kommer ge mest flin för pengarna. Den enda nackdelen med en BMW är ju att den är så präktig. Den är nästan för bra helt enkelt. Även kallad tråkig.

Eller så kanske du får titta på lite äldre, "softare" cyklar som XJR, CB Big 1, GSF eller ZRX.

Vilken djungel! :confused: Jag är glad att jag slipper det dilemmat. Lycka till!

Suzuki GSX 1400. 106 hästar och 126nm. Skön sadel för frugan, lättkörd för sin storlek, finns många tillbehör som tumnagelkåpor, väskor m.m. Lycka till broder!!

En Aprilia är ungefär lika tillförlitlig som en Dnepr, fast det tar mycket längre tid att få fram reservdelar. Men den är ju ganska kul förstås, när man väl konstaterat och accepterat det faktum att att man sitter lika högt som förare på Varadero, V-Strom och liknande. Men visst är den rolig att köra! Jag gillade det mesta på Tuonon när den kom, jag körde ett gäng mil med en sådan men jag skulle aldrig i livet vilja äga en. Den bara måste gå sönder, det ligger i dess natur. Och sen står den på verkstad tills ingen kommer ihåg varför den är där. Eller ägaren glömt bort att den är där och gått och köpt sig en Honda.

Eh, va?

RSV-modellerna har en bombsäker motor från Rotax...min Mille körde jag 1200 mil på, utan annat än standardfelet - brunnet startmotorrelä när batterispänningen var för vek, löstes med (urk) Yamahadelar.

Jag saknar Millen ibland, trots den heta italienskan i garaget. :)

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back