EBS
The one and only
maverick_750rr skrev:Jag e ju inte så dum att jag har helförsäkring på hojen.......
Men....
maverick_750rr skrev:hur hög är din???![]()
Jag har inte kollat i år vad jag har men vet att jag hade 24000kr förra året hel/helår
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
maverick_750rr skrev:Jag e ju inte så dum att jag har helförsäkring på hojen.......
maverick_750rr skrev:hur hög är din???![]()
Jag har inte kollat i år vad jag har men vet att jag hade 24000kr förra året hel/helår
maverick_750rr skrev:Har fan lagt snart 150bananer på den......... :
750RR

Rigge skrev:Strypa den kan han ju låta bli eftersom det inte blir billigare att föräkra.
maverick_750rr skrev:gamla.
Jag vill inte ens ha min försäkring. den hjälper inte mig ett skit om jag klotar på nåt eller nån.
Jag är redan personförsäkrad till över 3miljoner vilket inte stygg hansa behöver pröjsa för om jag blir cp efter en klotning.
Sen har man ju självrisk på 12 - 15tusengår ju inte att använda försäkringen då.
Och vad värderar de min ZXR950R till då? jo, kanske 45000kr om jag har tur. Har fan lagt snart 150bananer på den......... Föräkring för MIN skull håller inte, men visst, det e kul o betala 2500kr i månaden![]()
750RR

Rigge skrev:Är inte det lite samma sak då? Dom vääljer att betala mindre (men fortfarande mycket pengar) genom att ha någon annan ägare och du betalar mindre genom att försäkra med en annan motor.
maverick_750rr skrev:Hej.
Jag har en kompis som nu har allt vad det heter utrystning men ingen hopj. Han har pengar och letar efter en "första hoj".
Inget fel med det, kul med fler som vill ha hoj.![]()
FAST!
Han tänker ställa den på sin pappa och låta strypa den för att sen ta bort strypningen eftersom han inte vill pröjsa för försäkring. Han fattar inte vad jag säger till honom om att han kommer råka illa ut o betala högre självrisk och hela den baletten. Vad ska jag säga till honom som gör att han kommer fatta? Klota o se vad som händer?
Har sagt att jag vägrar hjälpa honom med hojköper så länge han e inställd på att ha den reggad på sin pappa. Vad kan jag göra mer?
750RR
McB skrev:Säg till honom att han är en stor idiot som låter andra betala för att han ska kunna mygla och att han kommer åka på gruppstryk om någon som inte är i er bekantskapskrets får reda på hur det ligger till.
![]()
fred00 skrev:Jag antar att grabben inte bor hemma fortfarande. Om han gör det så ser inte jag några problem med att hans farsa står för försäkringen. De flesta bolag går med på att hela familjen får använda hojen så länge de bor på samma adress.
Holmes skrev:Men gnällande moralkärringar. Precis som att du aldrig kört över 110?? Och om du har det bör du inte försöka vara moraliskt överlägsen. Du har en farlig och dyr hobby!! INSE???
Det gällar alla andra som gnäller också!
Felix skrev:Det har inte med att köra över 110 elr inte, det har med att göra om att betala för dig eller inte. Har jag inte råd med nåt så kan jag inte köpa det... Om jag vill ha en ny mountainbike men inte har råd med modellen sticker jag inte över till grannen och snor hans. Då får jag köpa nåt billigare istället.

M:et skrev:Menar du att du pröjsar 24000 kr /år för en trafikförsäkring på en gammal 750???? Nu får du ju snyta dig! Skröt du om hur mycket du stunta när du fixade försäkringen eller?
Hoppas du skämtar annars tycker jag synd om dig.
McB skrev:Säg till honom att han är en stor idiot som låter andra betala för att han ska kunna mygla och att han kommer åka på gruppstryk om någon som inte är i er bekantskapskrets får reda på hur det ligger till.
![]()
maverick_750rr skrev:Har aldrig nånsin sagt att jag betalar 24000kr. Min premie för hel/helår var 24000kr förra året och sen sa jag att jag INTE har helförsäkring på min hoj.
![]()
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem