Hjälp mig, hur ska jag göra?

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Hejsan alla, hoppas ni har tråkit, & orkar läsa nåra rader av mitt tänkande kanske ni kan komma med lite råd...

Såhär ligger det till, nästa säsong som kommer har jag tänkt mig åka lite bana, bor i örebro, så finns 2 olika laternativ att åka på, och det kommer väl bli ett par friåkningsdagar..

Då är mina tankar lite skingrade, men ungefär såhär...
Jag vill i vinter bygga om min hojj för gatan, så jag kanske har råd å lägga omkull mig på gatan oxå, och även på bana...

Kolla lite på RR hojjar för nybörjare, typ 20-25 k, kan man hitta för ju...

Men mina andra planer lyder...

Fixa krashkåpsett, krashtank, krashpuckar, sen lacka om det billit, för känner en som lackar åt mig billit, sen göra lite mer modifikationer så som dreva ner, bygga om tailen, ta bort onödigt kraffs, blinkers & massa annat...

Visst så tjänar jag ju pengar på att bygga om min hojj lite själv, för jag tror inte jag kommer hinna utnyttja hojjen om jag köper en till bara för att åka lite bana nästa år...

Men det borde väl räcka å göra så som jag skrev om min hoj i vinter för att våga gasa lite mer nästa år, både på bana & lite övergivna skogsvägar, som det är nu är man för feg om man skulle läggaomkull....

Hoppas nån kommer med lite tips och vad för grejjer man kanske ska tänka på/sätta på, som jag glömt?!

tack på förhand!! :tummenupp

Mvh/ MArcus

hoj

maccan#22 skrev:
Hejsan alla, hoppas ni har tråkit, & orkar läsa nåra rader av mitt tänkande kanske ni kan komma med lite råd...

Såhär ligger det till, nästa säsong som kommer har jag tänkt mig åka lite bana, bor i örebro, så finns 2 olika laternativ att åka på, och det kommer väl bli ett par friåkningsdagar..

Då är mina tankar lite skingrade, men ungefär såhär...
Jag vill i vinter bygga om min hojj för gatan, så jag kanske har råd å lägga omkull mig på gatan oxå, och även på bana...

Kolla lite på RR hojjar för nybörjare, typ 20-25 k, kan man hitta för ju...

Men mina andra planer lyder...

Fixa krashkåpsett, krashtank, krashpuckar, sen lacka om det billit, för känner en som lackar åt mig billit, sen göra lite mer modifikationer så som dreva ner, bygga om tailen, ta bort onödigt kraffs, blinkers & massa annat...

Visst så tjänar jag ju pengar på att bygga om min hojj lite själv, för jag tror inte jag kommer hinna utnyttja hojjen om jag köper en till bara för att åka lite bana nästa år...

Men det borde väl räcka å göra så som jag skrev om min hoj i vinter för att våga gasa lite mer nästa år, både på bana & lite övergivna skogsvägar, som det är nu är man för feg om man skulle läggaomkull....

Hoppas nån kommer med lite tips och vad för grejjer man kanske ska tänka på/sätta på, som jag glömt?!

tack på förhand!! :tummenupp

Mvh/ MArcus
Tjena! Ska du ha den laglig för gata och banhoj?

Sniper skrev:
Tjena! Ska du ha den laglig för gata och banhoj?

Jag har ju planerat att den, blir ju "lite/hyvsat" laglig, för gatan...
Men samtidigt kunna åka nåra friåkningsdagar...

Vad är det som inte skulle funka med det då??? :va :)

maccan#22 skrev:

Det är ju bara att köpa kraschkåpor som du modifierar in Originallyset i, Sen på med en bucklig tank så är det väl bara och tuta och köra?

hoj

maccan#22 skrev:

Klart det går bara undrade,tips bort med blinkers som du sa och orginal
lyse på med racekåpor,ljuddämpare får du nöja dig med orginal för oftast
på bandagar är dom ganska hårda med ljudnivån, till baklampa finns det
skitsnygga små diodlampor att fälla in i kåpan, fram fäll bara in en liten
rund typ projektorlampa coolt! Sen är det inga svindyra orginaldelar i
faroson,och det duger för gata, och det blir riktigt coolt med en shyst lack.
Lycka till :yoparty

Ja tack för tipsen...

Det blir nog till att fixa krashkåpor, tank, å puckar, sen gasa på lite mera! :hihi

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti