Hej.
Det är såhär va, att min hoj går i 85 km/h!!!!!!!!!!!!!
Jag har en GSX-R 750-96.
En kolv sprang paj och det drog ju med sig en hel del.
Jag gjorde ju misstaget att renovera den istället för att köpa en annan motor.
Dels blev det dyrare än förväntat och, ja, den går ju inte så bra.............
1 an och tvåan går det att dra iväg nästan utan några problem.
När man kommer uppåt 3 an och 4 an så vill hon inte riktigt vara med men det går om man inte drar på fullt. 5 an 6 an= kör som en 95 åring om det ska gå över huvud taget......................
Max hastighet som går att uppnå är 85km/h om man nu smyger upp dit.
Gasar du minsta lilla efter det så dör hon.
Hur gör djur??????
Fick byta triggispolen nere vid veven för den gamla fick en smäll vi haveriet.
Köpte en begagnad likadan, det står inget nr på själva spolen, men på plattan där spolen sitter så stod det ett annorlunda nr än på den gamla. Tänkte ju inte på det vid tillfället eftersom det var en likadan spole i övrigt.
Misstänker att det skulle kunna vara det, men tycker att det är lustigt att det inte stod något nr på själva spolen.
Det andra jag försökt göra åt detta är att rengöra förgasarna så långt jag vågat i hopp om att det kanske kunnat fly in aluspån från min stackars kolv.......
Och det tredje jag gjort är att tömma tanken helt och fullständigt och slått i ny fräsch bensin ifall att det kunnat vara vatten i den galma. Men inget hjälpte ett jävla dugg, snarare att det glev något lite värre......
Snälla. ge mjg tips på vad det skulle kunna vara, vill helst inte riva kedja och hela beletten igen för att byta spole............
Med tanke på spolen, borde det inte gå att mäta upp den? Vart får man isf tag i värden, och hur gör man???
Fundera på detta och hör gärna av er om ni har någon ide om det hela.
Mvh Desperat snart
Det är såhär va, att min hoj går i 85 km/h!!!!!!!!!!!!!
Jag har en GSX-R 750-96.
En kolv sprang paj och det drog ju med sig en hel del.
Jag gjorde ju misstaget att renovera den istället för att köpa en annan motor.
Dels blev det dyrare än förväntat och, ja, den går ju inte så bra.............
1 an och tvåan går det att dra iväg nästan utan några problem.
När man kommer uppåt 3 an och 4 an så vill hon inte riktigt vara med men det går om man inte drar på fullt. 5 an 6 an= kör som en 95 åring om det ska gå över huvud taget......................
Max hastighet som går att uppnå är 85km/h om man nu smyger upp dit.
Gasar du minsta lilla efter det så dör hon.
Hur gör djur??????
Fick byta triggispolen nere vid veven för den gamla fick en smäll vi haveriet.
Köpte en begagnad likadan, det står inget nr på själva spolen, men på plattan där spolen sitter så stod det ett annorlunda nr än på den gamla. Tänkte ju inte på det vid tillfället eftersom det var en likadan spole i övrigt.
Misstänker att det skulle kunna vara det, men tycker att det är lustigt att det inte stod något nr på själva spolen.
Det andra jag försökt göra åt detta är att rengöra förgasarna så långt jag vågat i hopp om att det kanske kunnat fly in aluspån från min stackars kolv.......
Och det tredje jag gjort är att tömma tanken helt och fullständigt och slått i ny fräsch bensin ifall att det kunnat vara vatten i den galma. Men inget hjälpte ett jävla dugg, snarare att det glev något lite värre......
Snälla. ge mjg tips på vad det skulle kunna vara, vill helst inte riva kedja och hela beletten igen för att byta spole............
Med tanke på spolen, borde det inte gå att mäta upp den? Vart får man isf tag i värden, och hur gör man???
Fundera på detta och hör gärna av er om ni har någon ide om det hela.
Mvh Desperat snart