Ska byta däck imorgon och tänkte komma med fälgarna i handen. Problemet är att jag inte får loss framhjulet. Sitter en insex strl cirkus 23mm på höger sida (färdriktningen) och en insex strl. ca 13mm på vänster sida. Dessutom är bägge gaffelbenen ihoppressade med två insex modell mindre. Är det bara att släppa på höger eller vänster jätteinsex eller är det andra problem emellan? Har inga insex-hylsor (ännu) i den storleken, men använde mig av baksidan av en bult av 12mm storlek som passade perfekt på vänster sida, men utan lyckat resultat - den sitter som berget. Jag antar nu alltså att det är höger sida som ska skruvas ut. Är den normal eller vänstergängad???
Efter att jag fått loss axeln (om jag nu får det
) är det då "bara" att dra ut axeln och ta loss hjulet och sedan far till däckmånglaren, eller är det mer bök innan jag får loss däcket????
Ska gå ut i garaget nu och ta loss bakdäcket. Hoppas att jag får några schyssta tips inom närmaste timmen.
/
Stort tack på förhand.
Per
Efter att jag fått loss axeln (om jag nu får det
Ska gå ut i garaget nu och ta loss bakdäcket. Hoppas att jag får några schyssta tips inom närmaste timmen.
/
Stort tack på förhand.
Per