Hjälp mig färglägga racehoj

Jag förstår varför mitt bidrag inte "vann".
Måste ha varit för svårt för lackeraren :D

Lacka i en färg och kör sen med dekaler :tummenupp

Finns väll inte en tillverkare i dag av varken bilar eller hojar som presenterar lackeringar a la "GSXR750 -88" med massa olika fält och grejjer. Ser ju bara så 80 tal ut.

Men vill man sen ut som "fast and the furius" så kör man med olika färger och ser ut som en julgran.
Du kanske även ska ha lite neonljus under hojen också :tummenupp
Och en sån där tuta som spelar signaturmelodin till glassbilen :D
Lite tonade rutor, tärningar i backspeglarna, kråmade fälgar, och kanske en doftgran som grädden på moset :D

Eller så är det bara jag som börjar bli gammal och tycker att dom klassiska enfärgade lakeringarna är snyggast.

Nyfiken som jag är måste jag givetvis fråga; Vilken av dem?
Den sista med magkåpan svart och röd / grön linje utmed.

Finns väll inte en tillverkare i dag av varken bilar eller hojar som presenterar lackeringar a la "GSXR750 -88" med massa olika fält och grejjer. Ser ju bara så 80 tal ut.

Men vill man sen ut som "fast and the furius" så kör man med olika färger och ser ut som en julgran.
Lite tonade rutor, tärningar i backspeglarna, kråmade fälgar, och kanske en doftgran som grädden på moset :D

Eller så är det bara jag som börjar bli gammal och tycker att dom klassiska enfärgade lakeringarna är snyggast.
Mattias design är smakfull och enkel efter min egna ändring till svart underkåpa. Jag har bett lackeraren måla vitt, och sedan det svarta. Resten gör jag med antingen sprayburk eller egen färg på burk.

Last edited:

Man kan också, om man vill, måla skiten vitt och ha reglementsvidriga nummerbottnar. Det vore ju asnajs att kolla på ett rejs med bara vita hojar. Alla ska ha lika så ingen blir avundsjuk eller ledsen för att de är designanalfabeter.

:FU

Kan bli trevligt!

Mattias design är smakfull och enkel efter min egna ändring till svart underkåpa. Jag har bett lackeraren måla vitt, och sedan det svarta. Resten gör jag med antingen sprayburk eller egen färg på burk.

Varför inte låta lackeraren göra hela jobbet? För dyrt?
Har en känsla av att det borde bli en bättre finish et c. om han/hon gör det från start till mål. :brinnerup

Man kan också, om man vill, måla skiten vitt och ha reglementsvidriga nummerbottnar. Det vore ju asnajs att kolla på ett rejs med bara vita hojar. Alla ska ha lika så ingen blir avundsjuk eller ledsen för att de är designanalfabeter.

Du får väl titta efter nummet på hojarna. :tungan

designanalfabeter
Dagens ord! :fakta

Kan bli trevligt!

Varför inte låta lackeraren göra hela jobbet? För dyrt?
Har en känsla av att det borde bli en bättre finish et c. om han/hon gör det från start till mål. :brinnerup

Du får väl titta efter nummet på hojarna. :tungan

Dagens ord! :fakta
Näe, priset skenade ett par tusen då. Så näe. Samt exakt hur linjerna ska dras vet jag inte förrän kåprna sitter på hojen. Så jag kan enkelt ordna det själv sedan med sprayburk o vara lite noga så kommer det blir så fint så.

Det finns flera färger än vit. (även om vit inte är en färg).
Man kan tex ha enfärgat röd, eller blå, eller svart, eller grön, eller gul, eller rosa, eller turkos, eller ljusgrå, eller mörk grå, eller ljusröd, eller mörkröd, mm, mm, mm.

Det finns nog färger och nyanser så att typ hälften av alla hojar i värden kan ha en egen färg.

Designanalfabet är dom som kastar på massor med färger och får hojen att se ut som ett hubba-bubba.

Den påminner om en sån där heltäckande skidoverall som tyskar har när dom åker monoski i alperna med grym pungsvett.
Gärna med pannband och en rävsvans :D

Men det blir säkert bra. :tummenupp

*Retas

Last edited:
Det var ju riktigt snygga startfält i Sport Production 250 mellan 1997-2000-nånting.
30 svarta hojar och 10 röda samt en o annan utböling :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...