Hjälp mig! casoli moto products!

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Tjena..
tänkte slänga på ett par vassare pipor på bågen, men det blev rätt saftiga priser...

så då hittade jag det här alternativet(se länk)http://www.casoli.co.uk/products/fr_mv_.htm

Problemet är bara det att jag vet inte riktigt hur jag skall gå till väga...

Jag måste skicka mina orginal rör till casoli, som sedan moddar om dom, sen ska dom skicka tillbaka rören till mig!

Har lite funderingar om det är någon som gjort något liknande tidigare.. känns lite surt att skicka iväg orginalrören om det sedan skulle bli något strul, så står man där till våren utan burkar!! ingen vidare..!

Tycker ni det verkar ok att skicka iväg rören?? har pratat med en snubbe i Australien som har moddat sina brukar där och han säger att det låter "Jolly goood mate" :yoparty det är ljudet man är ute efter!

mycket tacksam för seriösa svar

mvh
Skövde!

Hur gör du vid SBP sedan då? Lär låta lite mer än vad dessa herrar gillar kan jag tro... :rolleyes:

Låter svettigt att skicka iväg orginalburkarna för moddning.
Då kommer ju ändå problemet med ljudnivå återstå till besiktning.
Önskar jag hade ett bra tips till dig.

RSV_R skrev:
Hur gör du vid SBP sedan då? Lär låta lite mer än vad dessa herrar gillar kan jag tro... :rolleyes:

mmm det är ju just det jag funderar på.. dom lär låta rätt så mycke mer än vad dom tycker är "lagligt" men fan jag vill ju ha riktigt gött ljud...

det finns eftermarknads burkar men dom är riktigt fula om man jämför med dom snygga orginalrören!

VET fasen inte hur jag ska göra!!*suck* borra isär orginalen hemma känns inte aktuellt!! :huvet

Köp en omgång orginal till och modda dom!

Finns väl rör till en sådan dussinhoj på varenda skrotgård, ungefär som B18 motorer.......

Exhaust conversion innebär bara att de eloxerar dem= sätter på annan färg på ändarna genom en speciell process.

Lika bra att då köpa deras: Exhaust System in Titanium för 11 000 kr

Blue skrev:
Köp en omgång orginal till och modda dom!

Finns väl rör till en sådan dussinhoj på varenda skrotgård, ungefär som B18 motorer.......

har funderingar på det men... får se hur jag gör.. det löser sig alltid!

nja skulle inte tro att det finns så mycke liggandes.. men har man tur så.. :) :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8