Hjälp mig bygga en PWM-styrning för handtagsvärmare

Grymma svar alla som svarat i tråden, responsen överträffade alla förväntningar! Tror det blir en minimal arduino+hemmabyggd krets med effekttransistorer enl. MartinBs exempel. Verkar som att insteget är lite lägre än för övriga alternativ.

Tack alla!!

Friskt kopplat, hälften brunnet :crash

Kul att du ska bygga din egen styrning!

Gjorde en liknande grej som projektarbete i gymnasiet, fast då var det fläktstyrning som gällde.
Glöm för i helvete inte att säkra av grejorna, vore synd om du eldade upp en massa prylar på hojen.
Vanliga flatstiftssäkringar + lämplig hållare finns på Swedol.

Jag tror att din budget kommer likna eller överstiga den färdiga varianten när allt är klart, men kör på!

Kul att du ska bygga din egen styrning!

Gjorde en liknande grej som projektarbete i gymnasiet, fast då var det fläktstyrning som gällde.
Glöm för i helvete inte att säkra av grejorna, vore synd om du eldade upp en massa prylar på hojen.
Vanliga flatstiftssäkringar + lämplig hållare finns på Swedol.

Jag tror att din budget kommer likna eller överstiga den färdiga varianten när allt är klart, men kör på!

Yes, avsäkrad givetvis, tillsammans med USB-laddare på samma säkring. Återkommer med vad total budget blir, men jag tror ändå jag får bättre flexibilitet så här än med den färdiga lösningen (som jag dessutom riskerar att sabba när jag ska bryta ur styrkretsen ur sitt hölje...).

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back