Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Väldigt sant. Jag tyckte aldrig att cbr blev bekväm förren runt 150-180km/h. Det var en pina att åka i städer osv. Skulle vara intressant att jämföra cbr:s komfort med en blackbird.Har bara haft en hoj med kåpa under alla år, nämligen Fireblade. Den var som bekvämast att köra i 140+..
Jag kör ibland lite längre sträckor, runt 20 mil. Med min nuvarande hoj (SV650s) som går ca 220 km/h enligt mätaren tycker jag inte det är det minsta obekvämt att köra i de hastigheterna. Man ligger bara på tanken bakom vindrutan och kopplar av och tänker på annat. Kanske tar man en liten tupplur.Hur ofta kör du i 200+? Hade själv en gixxer 750 -96, drog till sthlm, 285 på mätare, inte skönt för 5 öre, vanligtvis orkar man inte åka så fort en längre sträcka. Blir nästan som hypnos när huvut far höger till vänster. Med bil från Skövde till Sthlm tar normat 3-4 tim "lagligt", Ja tänkte då att detta ska ja klara på 2 timmar eftersom ja körde 2.18 me bil, men helt omöjligt, tog 4,5 timme. Så ja skulle satsa på en sport touring men som ändå e hyfsat smidig.
Visst har viffern fyra cylindrar, har alltid haft det så vitt jag vet..en V4...
Det är vtr:n's cylinderantal jag tänkte på.......
Jag kör ibland lite längre sträckor, runt 20 mil. Med min nuvarande hoj (SV650s) som går ca 220 km/h enligt mätaren tycker jag inte det är det minsta obekvämt att köra i de hastigheterna. Man ligger bara på tanken bakom vindrutan och kopplar av och tänker på annat. Kanske tar man en liten tupplur.
edit: Vi pratar rent hypotetiskt alltså, självklart har jag aldrig kört snabbare än 110 km/h på motorväg.
Salus ansvar:
Suzuki GSXR 1000, 2001 => 6954 kr/år halvförsäkring.
Småpengar ju!
Många bra tips, tackar!
Men nu har jag ännu fler tänkbara alternativ att välja mellan.![]()
Jag hade räknat med mycket mer så hoppas att du har rätt. Jag har inte kollat med alla försäkringsbolag ännu så hoppet lever fortfarande.![]()
Jag har kollat lite fler försäkringsbolag nu. Det verkar som första gången kollade jag bara med de dyraste bolagen. Så försäkringskostnaden kommer inte alls bli så hög som jag först befarade. Så nu lutar det åt en "supersport".
Salus ansvar:
Suzuki GSXR 1000, 2001 => 6954 kr/år halvförsäkring.
Småpengar ju!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Skulle väl unna vara en sån här http://www.blocket.se/vi/15496042.htm?ca=16_s
Jo, det går alldeles utmärkt att åka långt med en naken hoj också...
Många bra tips, tackar!
Men nu har jag ännu fler tänkbara alternativ att välja mellan.![]()
Jag hade räknat med mycket mer så hoppas att du har rätt. Jag har inte kollat med alla försäkringsbolag ännu så hoppet lever fortfarande.![]()
Det var ett misstag av mig. Den som jag angav regnumret på var visst strypt.Alvarligt, det va billigt, hur gammal e du och hur länge har du haft A kort? Vilket försäkringsbolag va det?
Jag har aldrig påstått att jag inte vågar ha en R1:a för att den är för snabb! Var fick du det ifrån? Jag skulle gärna ha en R1:a men jag tittar också på hojar med aningen sämre prestande som är mycket billigare. Så länge jag inte har obegränsat med pengar kommer jag alltid att ta hänsyn till kostnaden när jag köper saker. Motorcyklar är dessutom inte min enda hobby så jag vill inte lägga alla mina pengar på dem.Du vill ha en R1:a men vågar inte för att den verkar för snabb o dyr!? Prov kör en o du byter aldrig hoj!? Möjligen till en hoj i samma changer...va fan du lever bara en gång!
Gooooo!!!!!
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph