Hjälp mig att hjälpa farsan att hitta rätt hoj!

En Kawasaki zx9r är en toppen "glidare" med pulver så det räcker och blir över.
En 94-96:a kostar inte mycket och dom är tokbilliga att försäkra.
Mycket båge för rätt pengar till farsgubben!

en bmw kanske?

k1200r ser lite speciell ut (formgivarna har fått tuppjuck), har tekniska prylar långt upp i avgaset.

ska tydligen ha nån typ av snoffsig "duolever" dämpare fram som gör att hojen behåller samma tryck på däcken även om man nitar fram.

kanske lite för ny, men antagligen hyffsad försäkring.

länk

dock boxer så handikapp-skak och muller uteblir nog lite.

tycker bmw har bättrat sig på senare år utseendemässigt :)

Jag med :tummenupp

Seriöst alltså.

Alla tycker såklart olika, självklart.
När jag hade en Bandit 1200 så tog jag en provtur på en flång ny GSX1400.
Banditen var ljusår roligare att köra, tveklöst. GSXen är väldigt förutsägbar.
Den drar mkt jämnt över hela registret, så jämt att man inte uppfattar att det trots allt är lite pulver i spisen. Chassit är stabilt som en gråsugga vid ett övergångsställe, inga överraskningar där heller. Om du frågar míg så vill jag nog ha liite karaktär på hojen, annars tycker jag att det blir ganska tråkigt.

Alla tycker såklart olika, självklart.
När jag hade en Bandit 1200 så tog jag en provtur på en flång ny GSX1400.
Banditen var ljusår roligare att köra, tveklöst. GSXen är väldigt förutsägbar.
Den drar mkt jämnt över hela registret, så jämt att man inte uppfattar att det trots allt är lite pulver i spisen. Chassit är stabilt som en gråsugga vid ett övergångsställe, inga överraskningar där heller. Om du frågar míg så vill jag nog ha liite karaktär på hojen, annars tycker jag att det blir ganska tråkigt.

Man kan ju självklart ha flera hojar :tummenupp :)
750n jag har nu är nog min drömhoj! Tänkte behålla den tills den rostar isär :):tummenupp

Låter som min far det där. :)

Utan någon som hellst erfarenhet whatsoever tror jag på SV1000 eller aprilia tuono, kanske Buell om gubben är riktigt skrammel frälst.

en bmw kanske?

k1200r ser lite speciell ut (formgivarna har fått tuppjuck), har tekniska prylar långt upp i avgaset.

ska tydligen ha nån typ av snoffsig "duolever" dämpare fram som gör att hojen behåller samma tryck på däcken även om man nitar fram.

kanske lite för ny, men antagligen hyffsad försäkring.

länk

dock boxer så handikapp-skak och muller uteblir nog lite.

tycker bmw har bättrat sig på senare år utseendemässigt :)

Jag lägger också min röst på BMW, främst pga riktigt låg driftskostnad.
Ang vibrationer så tycker jag att du skall sticka ut och provköra en BMW av sent typsnitt med boxermotor....

Han ska förstås ha en ZZR1400. Helskön hoj som jag hade köpt utan att blinka om jag skulle skaffa den typen av hoj.

Tror inte han blir besviken på effekten...

Last edited:
faktiskt såg Fazer 1000 riktigt fin ut den med, gillade den mer än banditen. sen verkade den ju inte vara så slö direkt :tummenupp

GSX1400 :tummenupp

Annars så är Suzuki V-Strom en mycket trevlig hoj. Jag har kört 650-versionen som var skoj att köra, så då borde ju 1000-kubikaren vara ännu skojigare.

Billig att försäkra, bekväm för längre resor och inga problem att köra aktivt med. Kanske inte direkt något för de sämsta grusvägarna, men den gör sig bra på allt från de minsta och kurvigaste asfaltvägarna upp till motorvägar.

Jag röstar också för en Bandit 1200..
En stabil hoj med mycket potential. Billig försäkring!!

Nackdelen är orginalfjädringen som är aningens för mjuk.. Annars är det en klockren hoj :tummenupp

honda super blackbird...
snabb
billig försäkring
underbar sittställning
snabb
ser snygg ut
tung på pappret men inte när man kör..kan man köra så e vikten inget problem
snabb sa jag det.....
och en sjuhelvetes kvalité

Jag tycker helt klart en Suzuki Sv 1000 då de bjuder på en riktigt sportig körupplevelse fast ändå lite touring + att den nästan är helkåpad så han skyddas ifrån vinden om han vill ligga på lite mer.

Annars tycker jag Kawas Z1000 som ligger bra i pris och jag tror man kan ha riktigt kul med...

Men det bästa är väl att ta en helg och besöka en rad olika handlare med honom så han får testa.. Om han fastnar gör En Gixxer 1000 K6.a så kan du juh höra av dig till mig hehe :) :)

///Micke

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...