Hjälp mig att bli en motard förare.

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Jag har en FE501 '01 som gått som enduro ca 90-100 timmar. Har varit lite små sugen på motard ett bra tag nu och funderar på att göra om den till motard. Har kollat runt lite men vill fråga lite...

Hur mycket pengar behöver jag lägga ut för att få den motard duglig? Hjul, däck och broms?

Den är bara e-reggad så jag hade tänkt att köra mest på bana. Var är närmsta banorna? Om man bara kör bana blir det mycket åka då? Är det värt att ha en som man bara kan köra på bana med? Hur är det sen om man vill köra motionstävlingar?? Blir det dyrt?? Är den konkurenskraftig? Vad jag förstår så är motionsklassen öppen när det gäller motorstorlek?

Någon som vill byta sin Husaberg 650 lv-reggad mot min fe501 e-reggad?

/Patrik

Hjul bromsar och så mecka lite med fjädringen så blir det bra!
närmsta bana som du kan köra på är strängnäs själv gillar jag att köra på RR banor då mina knän är ruttna och har svårt för hoppen!
min motard är oreggad så den rullar bara bana då jag inte tycker det är så kul att tuffa runt med husan på gata! den mår bäst på bana helt enkelt!!
skaffa ett par hjul eller låna ett par och testa på så får du se att det är värt dom tusenlappar det kostar att bygga motard.

kör du nån enduro nu då?!? och i såfall vart!?!

//Mcbudet

Mcbudet skrev:
Hjul bromsar och så mecka lite med fjädringen så blir det bra!
närmsta bana som du kan köra på är strängnäs själv gillar jag att köra på RR banor då mina knän är ruttna och har svårt för hoppen!
min motard är oreggad så den rullar bara bana då jag inte tycker det är så kul att tuffa runt med husan på gata! den mår bäst på bana helt enkelt!!
skaffa ett par hjul eller låna ett par och testa på så får du se att det är värt dom tusenlappar det kostar att bygga motard.

kör du nån enduro nu då?!? och i såfall vart!?!

//Mcbudet

A ja kör enduro mest vid södertörn... men med Hondan. Har du Adrians gamla hoj föressten?

Japp! den spinner som en katt nu! dragit helt nytt elsystem och gått igenom hela moppen! väntar bara på nya dekaler samt lite ny plast skall inhadlas sen är det nyskick på den! :tummenupp

paprika skrev:
A ja kör enduro mest vid södertörn... men med Hondan. Har du Adrians gamla hoj föressten?

Mcbudet skrev:
Japp! den spinner som en katt nu! dragit helt nytt elsystem och gått igenom hela moppen! väntar bara på nya dekaler samt lite ny plast skall inhadlas sen är det nyskick på den! :tummenupp

Va fasen freddie skaffa en lärling nu som du kan lära upp allt du kan! :D

Mcbudet skrev:

Najs! Du skulle bara veta vad jag har gjort med den hojjen... :gnissla

Men det är ju meningen att ni ska övertyga mig här på forumet!
Berätta om all berömelse och :tuttar man får när man motard rejsar..

Ska försöka testa innan jag bestämmer mig. Föressten, går det åt mycket däck på bankörningar?

paprika skrev:
Ska försöka testa innan jag bestämmer mig. Föressten, går det åt mycket däck på bankörningar?
Beror på vart man lägger sin nivå. En del kör en eller två träningar på en uppsättning däck. Jag kör 5-6 innan jag vänder. Man måst ju använda allt gummi :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti