Hjälp med wordpress/filezilla

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nån som har lust att hjälpa mig lite? Håller på att bli helt tokig då jag inte fattar vad jag ska göra, trots en guide skriven för småbarn :mad:

Istället för att ha en hemsida ska jag ha en snygg blogg är tanken, dock ska den ligga under samma URL då jag vägrar ha något i stil med .blogspot osv. Så långt allt väl :D

Wordpress är nerladdat & Filezilla är installerat, check! Efter det har jag försökt följa den här, http://wiki.binero.se/Guider/Hemsid...Linux/Wordpress_-_Del_1:_Manuell_installation guiden till hur man ska göra. Men jag fastnar på "Ladda upp filer via FTP".

Det går utmärkt att "logga in" i Filezilla och jag får upp min mapp, där hemsidan (som inte ska vara kvar när allt är klart) redan ligger. Samma sak om jag går in på ftp.htracing.se via Firefox, bara dom mapparna som alltid legat där. Men den där j***a mappen som ska heta Domains, hur får jag fram den och dess undermappar?

Hade jag haft något hår hade jag slitit av mig det för länge sen! Vad gör jag för fel alt. vad har jag missat?

PS. Dom svarta rutorna är bara där för att jag är livrädd för er datahackers :D

Bifogat

• filezilla.png
    filezilla.png
    127.7 KB · Visningar: 70
Du måste ner i htracing.se katalogen Nu vet jag inte om din toproot är i HTML katalogen eller htracing.se. Jag tror dock att det är htracing.se. Så du kan prova att föra över alla filer och sen se om du får upp index sidan. Att du kan sabba den befintliga sidan behöver jag nog inte nämna.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...