Hjälp med val CBR 600RR 07/08 eller GSX-R 600 06/07

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Vet att det finns en massa trådar angående hojval men måste ändå fråga lite :P

Tänkte sakffa någon av ovanstående hojar men kan inte bestämma mig.
Har läst Bikes 600 test och hojarna är ju myckte bra båda två och jag kommer säkert att trivas bra på båda men ändå....
Kommer åka mest gata, kanske någon gång på bana imellanåt men överlag gata.

Varför 600cc frågan kommer ju då men jag gillar 600:ornas smidighet och vikt.
Skulle ju vara om man kollar på en GSX-R 750 av samma årdsmodell då :rolleyes:

Ja säg vad ni tycker.... :gnissla

Last edited:
ja valde gixxern pga den ser helt enkelt vassare ut från alla vinklar men ogillar dok avgas röret

ja valde gixxern pga den ser helt enkelt vassare ut från alla vinklar och ja provsatte mig på ett par olika modeller tills ja satte mig på gsxr.n då ja förstod att d den ja ska ha men ogillar dok avgassystemet

Last edited:
Jag hade en honda cbr600rr 07:a förra säsongen och skulle lätt valt den före men det är väl en smaksak. Du har PM fresten...

ja valde gixxern pga den ser helt enkelt vassare ut från alla vinklar men ogillar dok avgas röret

ja valde gixxern pga den ser helt enkelt vassare ut från alla vinklar och ja provsatte mig på ett par olika modeller tills ja satte mig på gsxr.n då ja förstod att d den ja ska ha men ogillar dok avgassystemet

Håller med dig, avgasröret e lite gay :tungan
Hur e det med sittställningen på den, jag har provsuttit men det var ett tag sedan. Är den inte rätt extrem för landsväg ?

Last edited:
Jag hade definitivt valt en CBR 600RR 07/08 då den helt klart verkar bra på allt, men kanske inte bäst. Dessutom är det ju riktigt lätt!
Hade jag å andra sidan haft de 99 900kr som en ny 600 kostar så hade jag istället köpt en ny 07a CBR1000RR i TriColor och tagit 10papp på kreditkortet:)
Den är ju bara übergrym! Verkar ju dessutom vara lika användbar som 600an både till vardags och till attack körning!?

Last edited:
Jag hade definitivt valt en CBR 600RR 07/08 då den helt klart verkar bra på allt, men kanske inte bäst. Dessutom är det ju riktigt lätt!
Hade jag å andra sidan haft de 99 900kr som en ny 600 kostar så hade jag istället köpt en ny 07a CBR1000RR i TriColor och tagit 10papp på kreditkortet:)
Den är ju bara übergrym! Verkar ju dessutom vara lika användbar som 600an både till vardags och till attack körning!?

Hehe jo sant men är väl inte en helt ny jag tänkte mig, ska inte lägga 99 900 iallafall...

Ja vikten är ju riktigt låg....lutade lite mer åt Hondan innan och nu lite till :tungan

Finns inget att tveka på...självklart Hondan! Den är bäst på allt om man inte räknar in Triumph Daytona 675:an som är CBR600:ans enda seriösa konkurrent.

/D.

Finns inget att tveka på...självklart Hondan! Den är bäst på allt om man inte räknar in Triumph Daytona 675:an som är CBR600:ans enda seriösa konkurrent.

/D.

Är den så överlägsen ? Det låter ju bra :)
Trodde det ändå var relativt små marginaler mellan hojarna...

Har haft både sussar och hyndor genom åren. Och hade gärna ägt en mellanklass hynda också. Nån Susse blir det nog aldrig mer.:såjaponken

Last edited:
Är den så överlägsen ? Det låter ju bra :)
Trodde det ändå var relativt små marginaler mellan hojarna...

Visst är det tråkigt att man inte kan svara rakt och snabbt, kort och koncist! Klart den inte är så överlägsen och att skillnaderna mot 2:an är marginella. Men det finns trots allt bara en som är bäst och det är CBR:en i detta fall. Och hur jag vet det, lusläst alla tester och litar blint på allt de kommit fram till:rolleyes:

Man är ju bara en människa, inget jäkla orakel:mattias

/D.

Visst är det tråkigt att man inte kan svara rakt och snabbt, kort och koncist! Klart den inte är så överlägsen och att skillnaderna mot 2:an är marginella. Men det finns trots allt bara en som är bäst och det är CBR:en i detta fall. Och hur jag vet det, lusläst alla tester och litar blint på allt de kommit fram till:rolleyes:

Man är ju bara en människa, inget jäkla orakel:mattias

/D.

Hehe så sant...
Jo har med läst lite test och Hondan får ju nästan bara beröm.

Får väl bli en sådan om någon inte har något extremt kass och säga om den.
Körställningen då, någon som kört/provsuttit på senaste ?
Tycker Hondan verkar vara lite mindre extrem och passar kanske bättre och åka lite längre med ?

Mitt tips är att ta den du sitter bäst på! och sitter du lika illa...hmm menar bra på båda så ta den som du tycker är snyggast. Vad gäller prestanda och annat tjaffs så lär du ändå inte märka någon skillnad såvida du inte verkligen kan utnyttja hojen till max!?

Mvh Fredric

Hehe så sant...
Jo har med läst lite test och Hondan får ju nästan bara beröm.

Får väl bli en sådan om någon inte har något extremt kass och säga om den.
Körställningen då, någon som kört/provsuttit på senaste ?
Tycker Hondan verkar vara lite mindre extrem och passar kanske bättre och åka lite längre med ?

Personligen så tycker jag Hondan känns extremare för landsvägskörning då styrhalvorna sitter lägre på den än Suzukin.

Provsitt och bedöm vilken du komer trivas bäst på.

Personligen så skulle jag köpt den jag fick bäst pris på då det är små skillnader på moderna hojar.

Var först inne på att köpa en R6:a men har nu svängt till att köpa en CBR600RR, båda årsmodell 03. Frågan är nu om Hondan har ett högre värde? Jag har fått uppfattningen att Hondan ligger 5000:- högre i pris (likvärdigt skick).

Tycker personligen 60' är för mycket för en CBR600RR -03, vad tycker ni? Ligger Honda generellt högre i pris än Yamaha?

Btw, har knappt sett några nya annonser dom senaste 2 veckorna. Finns det inga hojar eller sitter alla bara och håller på dom i hopp om att få ut ett par extra tusenlappar framåt våren?

//Jocke

Var först inne på att köpa en R6:a men har nu svängt till att köpa en CBR600RR, båda årsmodell 03. Frågan är nu om Hondan har ett högre värde? Jag har fått uppfattningen att Hondan ligger 5000:- högre i pris (likvärdigt skick).

Jo får också den uppfattningen...

Tycker personligen 60' är för mycket för en CBR600RR -03, vad tycker ni? Ligger Honda generellt högre i pris än Yamaha?

Btw, har knappt sett några nya annonser dom senaste 2 veckorna. Finns det inga hojar eller sitter alla bara och håller på dom i hopp om att få ut ett par extra tusenlappar framåt våren?

//Jocke

För mig skulle valet vara plätt lätt mellan dessa. Två bilder säger allt.

2004_CBR600RR_Red_RHS_1024.jpg

20504_0_1_2_yzf-r6_Image%20credits%20-%20The%20respective%20copyright%20holder%20or%20manufacturer.jpg

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti