Hjälp med val av bil!

Ljunghusen skrev:
vet inte om jag kan säga att Saab gör kvalitetsbilar direkt
sladdriga växellådor är väl det jag tänker på när jag hör Saab

Gamla gamla fördomar... :tungan

Till trådskaparen: Med dom pengarna hade jag satsat antingen på en bmw 3-serie eller 9-3 SS...det var iaf dom jag kom på nu! Lycka till! :tummenupp

Jo Saab 9-3 av den nya modellen e faktiskt grymt snygga och e absolut ett alt. till Volvo S40,S60! Men va ska man välja om valet står mellan en S60,nya modellen av S40 o en 9-3 rent utseendemässigt?

Tyckte nya modellen av S40 va ful först men kan nu tycka de e jävligt fina m lyktorna fram o en fin vinge där bak...

Varför inte en Citroen :yoparty
Väldigt prisvärda bilar som är mycket bättre än vad rycktet gör gällande :mad:

Köp min Saab 9-3 2,0t SS (nya).
Något dyrare men mycket finare och bättre. Hallå, du kan ju inte åka runt i en 00:a, min är 04:a. :mattias

Last edited:
tycon1 skrev:
Svårt val? Köp en 9-3 (nya modellen) finns inte snyggare svenssonbil du kan köpa...

Kan inte säga det bättre själv!
Är supernöjd med min Aero, fullutrustad med Navigator o allt också gör det ju inte sämre.
Förarmiljön är grym med miljoner knappar :)

JonnyN skrev:
Köp ingen saab bara.

Ähh gå o lägg dig va :7peta

Jag har en Ford Mondeo ST220 03:a! :yoparty
3.0 liters V6:a 226hk och 280nm :Bugar

Köp en sådan!!
57225.6246.jpg

Lite bilder för att göra valet lätt :tummenupp

Bifogat

• 93_S_ext_8_large.jpg
    93_S_ext_8_large.jpg
    41.9 KB · Visningar: 36
  • 93_S_int_5_large.jpg
    93_S_int_5_large.jpg
    60.7 KB · Visningar: 47
  • 0341575953.jpg
    0341575953.jpg
    89.2 KB · Visningar: 50
  • s93a4.jpg
    s93a4.jpg
    113.7 KB · Visningar: 39
Fotrally skrev:
Lite svårt att hitta en Aero för max 150" :7peta Men väntar han ett halvår så går det nog! ;)
Fast finns en del snygga vector också!

Köp min 200.000 kr

Fullutrustad!

* Svart
* 6 Växlad
* Taklucka i glas
* Stora Stereon 300" 13 högtalare
* Navigator DVD baserad
* Röststyrning och intergrerad mobil
* Inbyggd blåtand
* 17" Aero fälgar med nya V-däck
* 17" Aero fälgar med nya S-däck
* Avtagbart Drag
* Halvskinn
* 3 Minnen på förarstol

mm mm...

jompa54 skrev:
Börjar bli dags att inhandla sig någon ny bil då den gamla skorven snart rasar. Har kollat på s60 samt gamla s40 och den nya modellen. Vill ha en ordentlig bil som samtidigt ska vara lite åt det sportiga hållet.Motorn bör dock inte va för stark pga. försäkring. Har inte tänkt köpa nån bil som är äldre än en -00,priset bör ej gå över 150lapp. Har hjärnsläpp :3freak på snygga bilar som passar in på denna beskrivning, någon med förslag?

Ett måste är dock att den ska vara rolig att köra, därför är ja lite svag för S40 som e både sportig, rolig att köra och som finns i bra motor alternativ.
hade nog faktiskt sattsat på en ny saab om du inriktar dig på den prisklassen... Men hade det vart jag hade jag köpt en cab till sommaren (typ nyare.. uhmm camaro) och haft en gubb bil som s40 till vintern...

Fotrally skrev:
Fina bilar men.....

Hade en 9-5:a till i höstas men den sålde jag..man behöver inte en ny bil för att frakta matkassar en gång i vecka. :tungan

Går ju vända på det också, man behöver ingen ny hoj för åka några dagar / år :p
Klart mer användning av bil

Själv kikar jag på Mercedes C-klass. Ta dig den lilla tiden att provköra en, gärna -00 -01 eller nyare. Jag har haft en hel del bilar, allt från Golf II GTD -87 till Audi S4 -99. Den enda jag ångrar att jag sålt var en MB CLK 230 Kompr -99.

Kolla på en begagnad Skoda RS (Fabia eller Octavia) eller Seat Leon FSI/TDI - det är genomgående bra kvalitet och till vettiga priser med pigga motorer och låg vikt. Dessutom med bra bränsleekonomi (glöm i detta sammanhang bl.a. Volvo och SAAB - totalt misslyckade i det avseendet).

Om du kör långt så kan jag rekommendera Volvo S60 D5 (Ja just det, DIESEL :))
Den går som ett skållat ollon och drar 0,5l/mil på långkörning. Gärna med automat!

Det enda tråkiga är att skatten är hög, men det blir det antagligen ändring på snart

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla