Hjälp med val av banhoj

• Thread starter Thread starter Raderad medlem 61114
  • Start date Start date
Jo, ska väl få köra rookie och sbk med 750 tror jag, var väl någon som skulle köra sbk för några år sen med en men det gick väl sådär, fattades tydligen lite effekt......

Haha, ja om man vill vara bland toppen i R1000 krävs det nog att man antingen är skamligt duktig eller kör en literklubba.

Och, banhoj är helt klart att föredra. Man blir så jäkla rädd om gathojen att man inte har riktigt lika skoj på den.
Min banhoj är ett typiskt banlik, den har varit i backen många gånger, redan innan jag köpte den men det är ju bara en bonus, båda uppsättningarna kåpor är lagade redan, det är lite märken överallt på hojen efter att ha kanat på asfalten och själv har jag bättrat på patinan lite med.
Man liksom bara viftar lite avskedande mot hojen och uttrycker ett "Mäh!" när man reser sig upp efter att ha hamnat lite fel. Så kändes det inte att lägga gathojen.

Låter som min gathoj :yoparty
Efter första besöket i backen, så är man inte lika rädd om den, och då har man lika roligt på banan som alla andra :rock:banana

Tävla ligger ju inte riktigt på kartan ännu :P Men det går framåt fort :banana Kört 5 bandagar sen jag köpte hojen i Augusti förra året, (alla med SMC), På söndag blir det Falkenberg och nästa söndag igen Kinnekulle.

Men nu kom det massa förslag, väldigt förvånad att Ninja inte nämns!?

Men avgörande är som sagt billigast reservdelar, ex gaffel, ram, kåpor...

Tävla ligger ju inte riktigt på kartan ännu :P Men det går framåt fort :banana Kört 5 bandagar sen jag köpte hojen i Augusti förra året, (alla med SMC), På söndag blir det Falkenberg och nästa söndag igen Kinnekulle.

Men nu kom det massa förslag, väldigt förvånad att Ninja inte nämns!?

Men avgörande är som sagt billigast reservdelar, ex gaffel, ram, kåpor...

Jag körde mina sex första bandagar förra året, tog licens i våras och kört två racehelger i sommar...

Gå steg 5 med SMC nästa år! Det ångrar du aldrig...

Jag körde mina sex första bandagar förra året, tog licens i våras och kört två racehelger i sommar...

Gå steg 5 med SMC nästa år! Det ångrar du aldrig...

Ja, välkommen till banknarkargänget! :hej

Köp en hyfsat billig hoj och lägg pengarna på bantid och däck. När du väl har börjat kommer du aldrig att ha några finansiella problem igen. Finanserna räcker inte till att skapa några problem. Det enda du kommer att ångra är att du inte började tidigare... :dummer

Får man inte köra Rookie 1000 (och speedster) med en 750? (Kan inte påstå att jag kollat kraven för R1000 så himskanes noga iofs)

Jo, ska väl få köra rookie och sbk med 750 tror jag, var väl någon som skulle köra sbk för några år sen med en men det gick väl sådär, fattades tydligen lite effekt......
Det är 751-1000 kubik som gäller i litersklasserna, iaf om man kör R4 :)

Det är 751-1000 kubik som gäller i litersklasserna, iaf om man kör R4 :)

Nu var det för längesen du körde tror jag..... ;)

601-1000, iaf i rookie. :)

verkar som du har rätt i sbk då..........

När ändrades det tro, var ju från 601cc i mitten av 2000 iaf., tror till 2010 eller så men är ju inte säker.....

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph