Hjälp med val av 600cc hojj!?

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
jag behöver hjälp med vilken hojj jag ska köpa, jag ska använda hojjen mestadels på gata men även bana.

om du hade fått välja vilken hojj vilken hade du valt då och varför?
finns det några för/nackdelar som ni känner till ?

hojjarna jag funderar på är GSX-R 600, R6 , 600RR .

årsmodell: 06 - 08

Tacksam för svar!

hojj!:tungan

Har du kanske läst här, det finns nog femtioelva trådar som avhandlar just din fråga. :pannkyss

Jag hade valt Yamaha R6. En riktig skönhet.

Bifogat

• 08YZFR6_blue_1_e469741c.jpg
    08YZFR6_blue_1_e469741c.jpg
    56.9 KB · Visningar: 67
  • 08YZFR6_blue_4_68e31b3b.jpg
    08YZFR6_blue_4_68e31b3b.jpg
    58.2 KB · Visningar: 64
Han skrev ju nyss vad hans val stog emellan, men meningarna var væl antagligen før invecklade før att du skulle førstå innebørden och var tvungen att komma med din fråga iaf... Eller? :fakta

Ett bra erbjudande om en bra hoj kan väl få folk på andra tankar... Eller? :fakta

Hade valt utan tvekan Triumph 675:a.
Varför va varken trajjan eller ninjan med i önsklistan:va

Om vi ställer upp dom bredvid varandra borde valet bli ännu enklare. Designmässigt är R6:an totalt överlägsen. Man måste komma från Bizarro World för att påstå nåt annat.

Prestandamässigt lär dom nog vara ganska lika. Nån hundradel på nåt test hit eller dit tycker iaf jag är rätt ointressant, fast nån annan kanske tycker annorlunda.

Bifogat

• gsxr.jpg
    gsxr.jpg
    31.3 KB · Visningar: 78
  • 600rr.jpg
    600rr.jpg
    29.4 KB · Visningar: 86
  • r6.jpg
    r6.jpg
    56.9 KB · Visningar: 74
Nya gsxr 600 är jävligt fin, men jag gillar alla tre utseende mässigt.
Jag hade nog gått efter vilken jag själv tycker är snyggast och sen efter lite olika seriösa tester.

Spamma inte sönder hela jävla tråden med sanlåds bråk, och annonser på gamla 04'or och triumphar!

Jag har just gjort mitt val och det blev Hondan =)
Valde nu på vintern så jag har inte provkört de olika modellerna men man sitter bra på den även om man är lite längre, bra plats för benen mm.
Sen får den ju pluspoäng för sitt fina mellanregister i alla tester och att den även är betydligt lättare än dom andra i klassen är ju heller fel :)

Har inte kört än så har har inte så mycket egen erfarenhet att komma med iofs...

Kollar du på Hondan så är det ju 07 och frammåt du ska kolla på då det var mycket uppdateringar med ny motor mm.

Hej;

Utseendemässigt hade valet varit mellan hondan och sukkan. Sukkan är annorlunda, ser nästan ut som en 1000cc. Hondan har en kanonmotor och självklart hondakvalité. den ser snyggare ut i verkligheten än på bild enligt mig. Men som alltid tycker jag att du borde titta och helst köra dessa hojar innan du bestämmer dig. "First impressions last forever..." brukar man säga.

Lycka till!

EDIT: Ah ok.. grattis då! VEt att du blir nöjd :tummenupp

Hondan, av de du väljer mellan..

ZX-6R om hela marknaden stod till förfogande.

Årsm 08 skulle ja kunna ta vilken som fast jag skulle fundera på en gixxer 750 då med.
07or så e de 600rr som gäller enligt mitt eget tycke och många tester.
06or e de R6...

Helt klar r6, den smidigaste 600 cc, väldigt hög effekt och bra kurshållning, lättkörd maskin och är hur rolig som helst på både bana och landsväg + kan va kul o visa upp sig i stan :P, haha. Nackdelarna är att den gärna lyfter på framdäcket om man är lite för snabb med gasen, den lyfter gärna med bakdelen om du trycker för hårt med frambromsen. en annan nackdel är att den vill gärna wobbla lite ut ur kurvorna. Men det är mycket bra hojj o den e snygg :D

En sista nackdel är försäkringen, så fort dem hör r6 06-08 på försäkringsbolagen så blir dem ej nöjda :D:tuttar

Last edited:
Ænnu en idiot som inte tillfør något i frågan vi undrar øver... Gå och lægg dig lilleman! :pannkyss

Hahaha, tanken har inte slagit dig att både jag och Tobbe kommer från samma stad (uppenbarligen inte, trots att du själv är härifrån) och kan ha råkats åkt hoj ihop ett par gånger, således skrev jag han till halft på skoj, även därav min halvironiska smiley.

Nöt.

Ænnu en idiot som inte tillfør något i frågan vi undrar øver... Gå och lægg dig lilleman! :pannkyss

Kul att se att det finns några därute som uppehåller ryktet om dryga dalmasar. Jag vet! Du går och gömmer dig, kom fram när Yes-flaskan är tom och be om mer.

OnT:

Jag hade valt Hondan - men mina preferenser gäller endast bankörning. Jag har ingen aning om hur bekväm Hondan är gentemot de andra, jag vet inte hur den beter sig på motorväg eller med skjuts, men jag vet att jag gillar motorn och bromsarna och den lätta vikten.

Om vi ställer upp dom bredvid varandra borde valet bli ännu enklare. Designmässigt är R6:an totalt överlägsen. Man måste komma från Bizarro World för att påstå nåt annat.

:bizarro

visabild.php

Varför stirra sig blind på nya räserhojar, när det finns lite äldre fäserhojar för halva priset, och dubbelt så snygga? Försäkringspremien är ju också snällare.

large.php

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...