Hjälp med uppkörning !

Berit

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Bmw 1150gs
Tjenare

Nu börjar det bli tajt med tid,
ska köra upp nästa månad, som privatist,
Vad ska man träna på ? någon som vet något om den nya tekninkbanan ?
Ska försöka få tag på några körlektioner. Kom med tips som man ska tänka på vid uppkörning ! skulle vara bra om någon vet något om manöverprovet ?

tack //

Berit skrev:
2093741 Tjenare

Ska försöka få tag på några körlektioner. Kom med tips som man ska tänka på vid uppkörning ! skulle vara bra om någon vet något om manöverprovet ?

tack //

testa sökfunktionen

sök på Körkort 2006 så finner du allt

Tjenna
Jag tog mitt kort förra sommaren. Det som de lägger störst vikt på är ju manöverbanan och bromsprovet fixar du det ska du se att trafikkörningen går alldeles utmärkt.

Lycka till

Norqen skrev:
2093780 Tjenna
Jag tog mitt kort förra sommaren. Det som de lägger störst vikt på är ju manöverbanan och bromsprovet fixar du det ska du se att trafikkörningen går alldeles utmärkt.

Lycka till

Word :tummenupp

Som sagt ovan, framför allt hinderbanan och bromsproven. Körningen tittar dom mest på hur du placerar cykeln under körningen. Sedan skall du alltid försöka att planera körningen så att du aldrig behöver stanna inför en korsning utom Stopp skylten förstås.

Kan vara smart att ta en halvdags körning på manöverbanan med en körskola. Det kan vara värt pengarna eftersom du då får träna på just dom banor som används under uppkörningen.

Lycka till med uppkörningen

/ZerQ

Berit skrev:
2093741 Tjenare

tack //

Du kan även gå in på en körskola och be om de informationsblad som de har om de "nya" teknikbanorna.
Jag övade banorna på en parkeringsplats med uppställda pet-flaskor som koner.
Tar du det lugnt och kör säkert genom banorna och VÅGAR köra i 70 och 90 på bromsningen löser du det galant :)

Som ovanstående talare säger, gå in och be att få utdrag så får du mått och allt på manöverbanorna. Sen ber du någon hojbroder / syster att hjälpa dig, ge dig lite tips och råd.
Öva även så att 70-90 broms sitter, det är inte bara viktigt för att ta kortet utan efteråt också!

Lycka till!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...