hjälp med teori!

Lingonpoeten

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Cbr 400 rr
kuggade på teorin för ett tag sen och fick en fråga jag inte fått svar på... Hur man ska markera last som sticker ut bakåt i mökret tror jag att det var... någon som nyss gjort provet och kommer ihåg eller någon annan som vet?

Det borde stå i boken du får från körskolan. Den ska vara röd och reflektera ljus. Då endast om lasten sticker ut mer än ett visst avstånd, vet ej längden (1 meter eller nått).

utstickande last

så här står det i boken: markering sker med flagga i dagsljus och med ljus och reflex i mörker
last som skjuter ut framåt eller en meter bakåt måste markeras.

lycka till

Soul_rider skrev:
så här står det i boken: markering sker med flagga i dagsljus och med ljus och reflex i mörker

lycka till

På dagen med flagga el. dyl.

Vid mörker ska lasten märkas ut i med lampa och reflex som överensstämmer med bilen, alltså, röd lampa och röd reflex bakåt samt vit reflex och vit lampa framåt.

edit: står det i min iaf

Soul_rider skrev:

lycka till

tack gubbar... underbart! man blir lite halv-knäckt när det kör ihop sig med det är bara att ta nya tag :tummenupp

Lingonpoeten skrev:
kuggade på teorin för ett tag sen och fick en fråga jag inte fått svar på... Hur man ska markera last som sticker ut bakåt i mökret tror jag att det var... någon som nyss gjort provet och kommer ihåg eller någon annan som vet?

.....och kom ihåg att inte överlasta hojen när du varit och köpt virke på brädgården! :3freak

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park