Hjälp med Suzuki

Nero_jkpg

större,snyggare,starkare. .MC:n alltså :)
Gick med
13 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
GSX-R 750
Hej jag har en Suzuki GSX-R -96 och har lite problem som jag skulle behöva lite hjälp med:

1. Misstänker att inställningar för fjädring/dämpning är felinställda för mig, en kompis sa att det såg ut som så när jag körde i kurvorna, samt att den känns lite nervös att köra. Har inte boken så vet inte hur/hur mycket de ska ställas in.. :va

2. Kedjan hänger oroväckande mycke hur mycket ska den vara spänd för normal körning, tror det är orginal drev fram/bak.

3 dsags att köpa bromsolja någon bra att rekomendera?

Tacksam för hjälpen från sporthojjarare.. :tummenupp
 
By the way.. väger 75 kg och är 177 lång om det hjälper för inställningarna ;)
 
Nero_jkpg skrev:
Hej jag har en Suzuki GSX-R -96 och har lite problem som jag skulle behöva lite hjälp med:

1. Misstänker att inställningar för fjädring/dämpning är felinställda för mig, en kompis sa att det såg ut som så när jag körde i kurvorna, samt att den känns lite nervös att köra. Har inte boken så vet inte hur/hur mycket de ska ställas in.. :va

2. Kedjan hänger oroväckande mycke hur mycket ska den vara spänd för normal körning, tror det är orginal drev fram/bak.

3 dsags att köpa bromsolja någon bra att rekomendera?

Tacksam för hjälpen från sporthojjarare.. :tummenupp

1. Nervös på vilket sätt??
2. Justera kedjan, sätt dig på hojen, kontrollera att den ej är för stram.
3. Åk till din lokala hojhandlare, så säljer han dig sin "finaste" och dyraste olja.
 
bissmark skrev:
1. Nervös på vilket sätt??
2. Justera kedjan, sätt dig på hojen, kontrollera att den ej är för stram.
3. Åk till din lokala hojhandlare, så säljer han dig sin "finaste" och dyraste olja.


1.Nervös genom att det känns som den "släpper" på bakre delen av mc:n
2 ska det inte vara något "spel" för kedjan?
 
1. Mittläget på alla justeringar normalt som grundinställning med tanke på din vikt. dvs har du 1 -7 ställ den på 4 och börja därifrån med 1 justering åt gången. Eventuellt kan gaffeloljan behöva bytas om det aldrig är gjort på en 96:a.

2. Spelet på kedjan på många suzuki mäts med hojen på sidostödet och skall då vara 20 - 30 mm.

3. Alla som det står DOT4 på borde passa suzuki. Själv kör jag på volvos DOT4 eftersom jag ändå behövde byta på bilen samtidigt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top