Hjälp med stövlar!!!

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
Hallå alla!!

Ska byta lite utrustning till sommaren, Har nu åkt med Alpine´s S-MX Goretex.
Bra stövlar iallafall när det regnar :tummenupp
Eftersom jag alltid har stukat fötterna med dom när man synat backen lite närmare så vill jag ha ett par som är stabilare.
Har kollat på SIDI Vertebra race, Hur är dom? vem är general agent för dom?

Eller har ni några andra stövlar som ni kan gå i god för :D

Mvh Mathias

Prova Oxtar. Jag har de TCS med Gore Tex.

Vattentäta! (klarar ialla fall normalt regna. Klarar även en MC tvätt... :hihi )

PutteLiten skrev:
Prova Oxtar. Jag har de TCS med Gore Tex.

Vattentäta! (klarar ialla fall normalt regna. Klarar även en MC tvätt... :hihi )

Har kollat på dom men dom känns inte bra.. Samt att goretex kan jag vara utan.. kom på att det är bättre att inte åka när det regnar..

Samt man har ju Alpine´s kvar om man måste ut i dåligt väder...

Vill ha stabila stövlar men inte pjäxor som daytona :D

Mathias

Alpine's SMX-Plus är jag skitnöjd med. Har inte vurpat med dom, men dom käns stabila och förhållandevis lätta, men framförallt sköna att stå/gå i. Inte alls stela i sulan, men ändå stabila och ordentliga.

Ska också köpa nya stövlar hade jag tänkt... har tittat lite på Alpinestars Supertech. Det stod ett par i en affär jag var inne i och bra tänkte jag, då kan man ju prova o se hur de känns..., men jag fick inte på mig dom! :va Fick inte ner hälen i stöveln då själva uppbyggnaden runt hälen klämmer åt... finns det nåt trick för att få på sig dom? Är ju en innersko i dom, ska man ha innerskon i stöveln när man tar på sig dom eller ska man först ta på sig innerskon o sen trä i stöveln? Tjejen som var i affären var ju inte till så mycket hjälp tyvärr... nån som har erfarenheter av den stöveln?

Annars verkar ju den skon väldigt stadig och bra skydd i :tummenupp

MaPe skrev:
Hallå alla!!

Eftersom jag alltid har stukat fötterna med dom när man synat backen lite närmare så vill jag ha ett par som är stabilare.

Mvh Mathias

Har precis köpt Oxstar TCS Evo, de känns ok, fast jag har inte haft tillfälle att testa dem på "riktigt" ännu. Snygga som fan i alla fall. :tuttar

Köp dem!!
Jag har själv ett par vertebra race carbon (eller vad dem nu heter) och jag är hur nöjd som helst. Sköna, smidiga och snygga!!
+ Att de knarrar rejsigt när man går :yoparty :tungan

Finns det någon modell som ni vet är stora över vaderna ?
Jag hittade inga direkt stora så det blev ett par S-MX åt mig den gången, men det kostade en skrapad vad efteråt, vilket jag gärna vill undvika upprepa

//J

valentinic skrev:
Köp dem!!
Jag har själv ett par vertebra race carbon (eller vad dem nu heter) och jag är hur nöjd som helst. Sköna, smidiga och snygga!!
+ Att de knarrar rejsigt när man går :yoparty :tungan

Nä, dom knarrar irriterande :arsele

WASP skrev:
Ska också köpa nya stövlar hade jag tänkt... har tittat lite på Alpinestars Supertech. Det stod ett par i en affär jag var inne i och bra tänkte jag, då kan man ju prova o se hur de känns..., men jag fick inte på mig dom! :va Fick inte ner hälen i stöveln då själva uppbyggnaden runt hälen klämmer åt... finns det nåt trick för att få på sig dom? Är ju en innersko i dom, ska man ha innerskon i stöveln när man tar på sig dom eller ska man först ta på sig innerskon o sen trä i stöveln? Tjejen som var i affären var ju inte till så mycket hjälp tyvärr... nån som har erfarenheter av den stöveln?

Annars verkar ju den skon väldigt stadig och bra skydd i :tummenupp

Dom är extremt svåra att få på sig. Lika svåra att få av sig. Dom ger sig ju lite med tiden. Finns även en liten läderbit nere vid hälen att dra i när man sätter på sig dom.

MaPe skrev:
Hallå alla!!

Mvh Mathias

Kika i denna tråd. Titta på en stövel så som Alpinestars Supertech så vet du vad du ska leta efter. Finns säkert fler som har samma bra skydd i den prisklassen.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=28581&highlight=fotledsskydd

MaPe skrev:
Har kollat på dom men dom känns inte bra.. Samt att goretex kan jag vara utan.. kom på att det är bättre att inte åka när det regnar..

Samt man har ju Alpine´s kvar om man måste ut i dåligt väder...

Mathias

:va

Jag kör inte heller om jag inte måste när det regnar.
Men det är ju inte alltid som man kan planera sådant. Ja, klart kör man bara runt kvarteret så... :tungan
Gortex är väldigt praktiskt, det är NATURLIGTVIS skin på utsidan. :)

Jag har "testat" mina redan. Och kan inte klaga på hållbarheten. :)
Nu fastnade jag inte under hojen, så det var kanske lite fattigt (hmm, kostade flera tusen kr...) test på så sätt. Men jag kan absolut inte klaga.

Fast, jämför man ett par sportdojor med min Alpinestar Vector så känns ALLA sladriga... :tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park