Hjälp med Spyball och R6

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Jag shoppade en R6 -00 för två veckor sedan. På denna sitter det ett spyballlarm installerat. Han jag köpte den av hade haft moppen i två år när jag köpte den och när han köpte den fungerade inte larmet. Jag har skruvat av och kikat på alla kopplingar till larmpaketet och det ser ut att vara bra kablar och inget som är urdraget. Min tanke var att det strulat och att man därför kopplat ur det, men jag är sugen på att få igång det igen. Alla säkringar jag kan hitta ser hela ut och som sagt, kablaget ser helt och ihopkopplat ut.

Kan en sådan sak som att batteriet i larmdosan tagir slut göra att larmet blir "ur funktion"? Eller skall jag skruva isär larmpaketet? Vad finns där, fler säkringar eller fukkar jag bara upp larmet så moppen aldrig startar igen? :näsblod

Var ute och rotade igenom hela kablaget igen. Det är en Spyball 8050E jag har, säkert samma som det moppelarmet som heter 8050S på den sidan du tippsade om Hoztic. Jag har en rosa, en svart/vit och en blå/vit kabel som är bortkopplade och inte leder till något. Finns inga kablar med dessa färger i ritningarna... *suck*

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år