Hjälp med slip-on till GSF 600s

rixxard

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Hoj
Suzuki Gsf 600 S
Hejsan,

nyss köpt en båge, min första dessutom, och är sugen på en slip-on.
Bågen är en Suzuki Bandit, GSF 600 s -00:a.
Jag har kikat runt lite efter passande slipons med det är lite förvirrande. Hittar ingen som är anpassad direkt till min båge.
Hittade annons på blocket iaf till en slipon som heter Viper. Jag vet inte om det är något att hänga i granen? En Viper slipon i kolfiber kostar 2900:-. Och då måste jag tillverka ett eget mellanrör för att få det att passa.

Hur mycket fix å trix är det med detta? Och har någon några tips på hur man ska göra? Eventuella inköpsställen av rör..?
Ska man ta å bocka röret så det passar, eller ska man ta å svetsa så vinklarna blir bra?

Orginalröret mellan burken och där grenröret "slutar" är relativt rakt faktiskt på bågen, många vet säkert hur det ser ut på en hoj som min.

Vill gärna ha lite tips, så man kan få en båge som låter najjs.

En bild på bågen också ^^

.

Bifogat

• Bandit.jpg
    Bandit.jpg
    66.1 KB · Visningar: 82
www.touring.se har titan kolfiber från ca 4000 och tom highmount till lillbanditen. Fabrikat MIVV de säljer dessutom VIPER nya för 2500. www.lellesmc.se har också för ca 4700. Glöm sedan inte att den behöver ombestyckas i förgasarna tyvärr har jag inte pejl på 600:an i den frågan.

Finns hur mycket slip on till en bandit 600, gpr,viper,leovince,mm fins på touring butiken, lelles lingvalls motor i gävle,mm det är bara att ringa runt...... jag har iaf ett gpr slip on på min gsx 750 n-o3 och det är riktigt fint ljud... det sustemet passar också på bandit 600 det vet jag.
Priset var 3300:- för gpr pipan

Aha, ok, tack för tipsen.
Men, att ombestycka i förgasarna, vill inte verka helt nybörjare ^^ men, vad innebär detta då? Och var sker om man icke gör det?
Var kan man kanske kika efter info om det?

Du behöver sällan bestycka fuggarna om du byter till ett slip-on....... men går den dåligt på låga varv och med hög växel i när du drar fullt på gasen så ska du gå upp ett eller två steg på huvudmunstyckerna än vad som sitter i hojjen nu.
Huvudmunstyckerna sitter under vid flottören och det står ett dim nr: tex 120 det är det nummret som talar om vad det är för munstycke som sitter i dim alltså. lycka till

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT