Hjälp med Skolarbete i argumentation...

Höga och jämna tävlingsresultat under många årtionden. Svenskar som har bra tävlingsresultat kan vara intressant.

Patenterade tekniska lösningar. (5 ventil, YPVS, Aluboxram, Vattenkylning, kanske inte är patent från dem, men dom var tidigt ute med det.)

Ett brett modellprogram. Landsväg, racing, Street, custom, cross osv

Populära i alla världsdelar.
Dom gör annat än bara MC. Båtmotorer, instument... Motorer till bilindustri Volvo!

Mats

Sånt där är ju skitskoj!
Hade också i uppgift att hålla ett argumenterande tal när jag gick i gymnasiet.
Jag valde att argumentera för diktatur (inte för att jag är det, men det är jävligt skoj att försöka sig på en på förhand förlorande fajt), med lite smaklösa argument och en sjysst liten slideshow av bilder lyckades jag hyffsat ändå:näsblod
Har för mig det blev ett mvg också, har du lust att sno ngt rakt av kan jag nog fixa fram det till dig.
Jag argumenterade för att män är smartare än kvinnor. Alla i klassen var engagerade! :D

Till trådskaparen, om du inte vill läsa in dig på hela Triumphs historia så börja din argumentation genom att bryta ner några huvudsakliga argument. Ett exempel på ett sådan argument skulle kunna vara att Triumph för sisådär 50 år sedan var bland det bästa man kunde köra i sportsegmentet, och det har lyckats att följa utvecklingen fram till idag (även om de inte är ledande längre). Argumentera för att det är omöjligt att bestämma vilka som tillverkar bästa MC när man talar över ett sånt stort tidsspann och argumentera för att det är tiden nu som gäller och för diskussionen till att handla om vilka som tillverkar de bästa motorcyklarna NU, inte för 50 år sedan eller OM 50 år.

Back