Hjälp med RMX 250!! Avgasportar...

k-len

Skoterbög
Gick med
16 Mar 2004
Hoj
Rmx 250, Chopper, Suzuki 700 -03
Tjenamors!

Tappade kompan på min RMX 250 och nu då jag skruvade isär det så ser jag att kolvringen har fastnat på höger "framsida".

Spårade då problemet fram till en av de rörliga avgasportarna.:mad:

Nu till problemet, jag vet inte vad det heter, men bladet (ventilen?) på ena porten har legat emot kolven och därför orsakat haveri. SÅ jag måste ha en ny sådan avgas-ports-mojäng:D . Och jag har ingen j*vla aning vars det finns eller vad det heter.

SÅ om någon vänlig själ vet vad det heter vore det kanon, eller ännu bättre, vars jag kan få tag på en sådan?

Maskinen i fråga är då en RMX 250 -98 och såvitt jag vet samma motor som på RM250 -89 till -93.

Behöver VERKLIGEN hjälp! Har en köpare på den så jag vill verkligen ha ihop den NU.:huvet

Tacksam för svar (helst snabba)

Mvh
Daniel

Tjenamors!

Tappade kompan på min RMX 250 och nu då jag skruvade isär det så ser jag att kolvringen har fastnat på höger "framsida".

Spårade då problemet fram till en av de rörliga avgasportarna.:mad:

Nu till problemet, jag vet inte vad det heter, men bladet (ventilen?) på ena porten har legat emot kolven och därför orsakat haveri. SÅ jag måste ha en ny sådan avgas-ports-mojäng:D . Och jag har ingen j*vla aning vars det finns eller vad det heter.

SÅ om någon vänlig själ vet vad det heter vore det kanon, eller ännu bättre, vars jag kan få tag på en sådan?

Maskinen i fråga är då en RMX 250 -98 och såvitt jag vet samma motor som på RM250 -89 till -93.

Behöver VERKLIGEN hjälp! Har en köpare på den så jag vill verkligen ha ihop den NU.:huvet

Tacksam för svar (helst snabba)

Mvh
Daniel

Ett hyffsat HETT tips är ju att kolla hos nån suzuki handlare!?

Buchmyra:

Jo, jag har ju som gjort det nu. Men då klockan är ganska mkt var det itne det lättast att komma i kontakt med en sådan. SÅ jag tänker fråga här så jag visste vad det är jag ska fråga efter så slipper jag stå och verka helkorkad på affären.

Men visst, i denna forumdel så får man tydligen inte fråga något. Skall tänka på det nästa gång.

Jag har en cylinder liggandes till den motorn med dom rörliga avgasportarna i.
Ofta är delarna till cylindern betydligt dyrare än en beggad cylinder.

Pm:a eller ring vid intresse.
0704-645466

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka