Hjälp med resultatspublicering, Falkenberg

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Då jag inte vet om jag kommer att ha möjlighet att själv närvara på Falkenberg nu i helgen söker jag någon/några som löpande kan mejla mig resultaten under helgen för publicering på roadracing.se!

Denna någon måste således på ett eller annat sätt själv ha nödvändiga faciliteter för att mejla filer över internet.

Vore mycket tacksam för hjälp, men ta bara på er ansvaret om ni är säkra på att ni kommer att ha tid med det.

PM:a om någon känner sig träffad! :tummenupp

jP skrev:
Då jag inte vet om jag kommer att ha möjlighet att själv närvara på Falkenberg nu i helgen söker jag någon/några som löpande kan mejla mig resultaten under helgen för publicering på roadracing.se!

Denna någon måste således på ett eller annat sätt själv ha nödvändiga faciliteter för att mejla filer över internet.

Vore mycket tacksam för hjälp, men ta bara på er ansvaret om ni är säkra på att ni kommer att ha tid med det.

PM:a om någon känner sig träffad! :tummenupp
SMS-hjälp kommer du lätt att kunna få av många inkl. mig själv.

Nyteknik skrev:
SMS-hjälp kommer du lätt att kunna få av många inkl. mig själv.

Blir mycket knappande då jag är ute efter de kompletta resultatlistorna :)

jP skrev:
Blir mycket knappande då jag är ute efter de kompletta resultatlistorna :)
Du ska ha credit för din höga ambitionsnivå. Men jag vet på rak arm inte hur man ska få det att funka. Kanske kan du sätta dig i förbindelse med de som ansvarar för tidtagning etc. på Falkenberg och komma överens om att de mailar filerna till dig - skulle kunna funka.

Nyteknik skrev:
Du ska ha credit för din höga ambitionsnivå. Men jag vet på rak arm inte hur man ska få det att funka. Kanske kan du sätta dig i förbindelse med de som ansvarar för tidtagning etc. på Falkenberg och komma överens om att de mailar filerna till dig - skulle kunna funka.

Borde inte vara så krångligt :tummenupp

Jag har Laptop med 3G-kort. Räcker det att man mailar efter samtliga första-kval resp. andra är klara? Jag har inte tid att maila var 45min.. Men två gånger per dag är inga probs. Jag kan höra med Max, han kan ha tid att hjälpa till.

/Joakim

Last edited:
oFFkeFF skrev:
KOmmer det komma några resultat från anderstorp på rr.se?

Inte så länge jag inte får några resultat från arrangören eller SVEMO.. känns fel att plocka några (vad jag vet inofficiella) resultat från någon annan site o publicera som officiella.

Nyteknik skrev:
Menar du på allvar att du inte får tävlingsresultat/poäng från Svemo att publicera på www.roadracing.se?

:confused: :confused: :confused: :confused:

Eh, ja, så har det varit hela tiden, det är ju därför poängtabeller och resultat brukar släpa efter ibland, delvis beroende på arrangörens ambition att hjälpa oss och resten på mig.

jP skrev:
Eh, ja, så har det varit hela tiden, det är ju därför poängtabeller och resultat brukar släpa efter ibland, delvis beroende på arrangörens ambition att hjälpa oss och resten på mig.
Jag förstår inte.

Du är webbmaster för den officiella roadracing-webbsajten i Sverige. Jag utgår från att du har en etablerad relation med Svemo och att de är känner till ditt arbete med www.roadracing.se och vad sajten är till för.

Ber du om resultat att publicera där och Svemo nekar eller negligerar dig?

:confused:

Last edited:
Nyteknik skrev:
Jag förstår inte.

Du är webbmaster för den officiella roadracing-webbsajten i Sverige. Jag utgår från att du har en etablerad relation med Svemo och att de är känner till ditt arbete med www.roadracing.se och vad sajten är till för.

Ber du om resultat att publicera där och Svemo nekar eller negligerar dig?

:confused:

Svemo får vad jag har förstått resultaten tusen år senare från arrangörerna, brevledes eller liknande stenåldersmetod.

jP skrev:
Svemo får vad jag har förstått resultaten tusen år senare från arrangörerna, brevledes eller liknande stenåldersmetod.

Såvitt jag förstått så faxas resultatlistorna på FMK från tävlingsledning/tidtagning till sekretariatet för kopiering och distribution (busskuren). Får du fatt i rätt person på FMK så borde det vara en baggis att samtidigt även faxa till dig. :tummenupp

(Brasklapp: de använder möjligen en fast lina tvärs över området för faxen, om detta vet jag inget.)

Pålle skrev:
Jag har Laptop med 3G-kort. Räcker det att man mailar efter samtliga första-kval resp. andra är klara? Jag har inte tid att maila var 45min.. Men två gånger per dag är inga probs. Jag kan höra med Max, han kan ha tid att hjälpa till.

/Joakim

Jag har grejor med mig för samma sak.... Tips, deras tidtagning brukar vara stenålders så glöm inte att ta med gamla hederliga disketter och en diskettstation till den bärbara.

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...