hjälp med Rd'n

2stroke_

Börn until it smoookes
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Yamaha Rd Lc 125cc, *Moped dragster projekt Mustang Mamba*
Min yamaha rd (125cc) e rätt konstig, när ja startar den kan ja inte gasa på för då dör den samt att det luktar bränt konstigt från avgaserna, jag kollade stiftet och gnistan är svag? kan de bara vara så att stiftet inte orkar tända till ordentligt eller är det någon som upplevt samma sak? :( :( :( :3freak :huvet :död :va :gnissla

2stroke_ skrev:
Min yamaha rd (125cc) e rätt konstig, när ja startar den kan ja inte gasa på för då dör den samt att det luktar bränt konstigt från avgaserna, jag kollade stiftet och gnistan är svag? kan de bara vara så att stiftet inte orkar tända till ordentligt eller är det någon som upplevt samma sak? :( :( :( :3freak :huvet :död :va :gnissla

Är det inte bara att byta stift och prova då?
Du kanske har tappat stifter i marken också så elektroden eller vad det heter har böjts sig.

flexbert skrev:
Är det inte bara att byta stift och prova då?
Du kanske har tappat stifter i marken också så elektroden eller vad det heter har böjts sig.

Jupp bara o byta o testa sej fram till problemet.

skulle kunna vara dålig gjordning.. fixade det felet på en moped en gång.. fick ut 30% av signalstyrkan på min mätare. så jag gick igenom kablarna och fixadet det.. var dålig kontakt mellan tändkablen och tändhatten.

Konstigt att det luktar bränt? Det är en förbränningsmotor kanske? :7peta

Vårda ditt språk! //Patrik

Last edited by a moderator:
hmm.. kolla så inte flotören hängt sej lr nått.. kolla stiftet också.. Rd har ju så jäkla klent tändsystem! som alla andra gammla yamahas...

Solid snake skrev:
Konstigt att det luktar bränt? Det är en förbränningsmotor kanske? :7peta

N00bsen slutar aldrig att förvåna.

Den luktar ju inte normalt, den ryker extra mycke å luktar bränd motorolja, precis som packboxen på höger sida kommit på sniskan och motor olja läcker in?

2stroke_ skrev:
Men ditt jädrans fittnylle? ja har hållt på me motorer sen ja va 10 bast kallar du mig noob ska ja spöa skiten ur dig ditt satans jädra....

Den luktar ju inte normalt, den ryker extra mycke å luktar bränd motorolja, precis som packboxen på höger sida kommit på sniskan och motor olja läcker in?

Nog du som e noob...
Eftersom du är så jävla duktig och vet vad felet är så kan du ju fixa felet.

2stroke_ skrev:
Men ditt jädrans fittnylle? ja har hållt på me motorer sen ja va 10 bast kallar du mig noob ska ja spöa skiten ur dig ditt satans jädra....

Din trevliga attityd hjälper dig nog med att få löst problemet! :tummenupp

2stroke_ skrev:

Nog du som e noob...

För ditt medlemskap på denna siten ska hålla i dig för du nog lugna ner dig lite, Skippa gärna svordommar och hota folk är långt över gränsen.

Vidare rapporterat.

Låter tråden vara öppen men en hel del raderat. Mer skitsnack så låses den direkt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT