Hjälp med Outlook

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Jag har regler satta i min mailbox för vissa emails med vissa rubriker osv. De ska flyttas från Inkorgen till en annan. Men grejen är den att den tar kopior bara och lämnar mig alltså med 2 email av de som påverkas. De ska ju flyttas i sin helhet....

Förstår ni? Vad ska jag göra?

Jag testade med Outlook 2003, gjorde en regel "Move message" funkade kanon, inga kopior.

Edit: finns en separat bock för "move a copy to folder" det är inte så att den är i bockad?

2740079 Jag testade med Outlook 2003, gjorde en regel "Move message" funkade kanon, inga kopior.

Edit: finns en separat bock för "move a copy to folder" det är inte så att den är i bockad?
Näääääääääääääääääääääää :tungan

"Flytta det till angiven mapp" skall såklart vara ibockad. Och rätt mapp vald i punkt 3.

Jag har regler satta i min mailbox för vissa emails med vissa rubriker osv. De ska flyttas från Inkorgen till en annan. Men grejen är den att den tar kopior bara och lämnar mig alltså med 2 email av de som påverkas. De ska ju flyttas i sin helhet....

Förstår ni? Vad ska jag göra?

Vad har du för version av Outlook?

Näääääääääääääääääääääää :tungan

Förstod det, kan krångla med att få reglerna att trigga rätt, har du fler mailadresser så skapa en någorlunda liknande regel och maila till dig själv så går det lite fortare att få reda på om det funkar eller inte:tummenupp

Outlook 2003. Har ändrat "ordningen" på när en regel ska verkställas. Får se om det hjälper. Väntar på ett email igen som faller under regeln.

Har du kollat vad det står om du går in under avancerade alternativ?

Ligger mappen du ska flytta den till på exchangeservern eller är det en lokal mapp?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg