Hjälp med oljeläckage

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
VFR 750F
Okej, med färskt MC-kort vill man såklart ut och köra. Då visar det sig att det läcker olja från framgaffeln ner på bromsskivan :( Hojjen är en GSX 400 FWS -83, den har någon slags "anti-dive" grej längst ner, och det verkar vara den som läcker(där den sitter fast i gaffeln), kan det stämma? Någon som har erfarenhet av det här? Tips? Eller t.o.m. vet vad det är för slags tätning som ska dit(dimension på ev. o-ring)?
Behöver jag säga att jag är tacksam för svar?

Mr. Red skrev:
Okej, med färskt MC-kort vill man såklart ut och köra. Då visar det sig att det läcker olja från framgaffeln ner på bromsskivan :( Hojjen är en GSX 400 FWS -83, den har någon slags "anti-dive" grej längst ner, och det verkar vara den som läcker(där den sitter fast i gaffeln), kan det stämma? Någon som har erfarenhet av det här? Tips? Eller t.o.m. vet vad det är för slags tätning som ska dit(dimension på ev. o-ring)?
Behöver jag säga att jag är tacksam för svar?

Vill du komma billigt undan, köp packning på tub och smeta på oringarna och jag garanterar att det inte läcker! Jag har nämligen bytt packboxar på min fws idag :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN