Hjälp med motorinfo

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Hejs.

Postar min fråga här även om det kanske inte är riktigt rätt forumdel, men jag vet att ni som hänger här besitter tonvis med kunskap:)

Det jag undrar är vilka motorer som uppfyller följande krav:

* Minst 1000cc
* Rad-4:a
* Delbar vid cylinderfoten
* Kamdrivning i ena kanten
* Vattenkyld
* Inte äldre än -95

Så vet du en motor som passar in på samtliga punkter kan du väl plita ner en rad. :pannkyss

Kawasaki ZZR 1100

:)

Ahh, äntligen en som fått tapetklistret ur tangentbordet. Tack MEkman!:tummenupp

Nu hoppas jag innerligt att många fler följer MEkmans goda exempel.

Ni vet att jag vet att ni vet. Alltså är det bättre att berätta så jag också vet istället för att låtsas som att du inte vet, vet ja:tungan

All heder åt tohlzen också. Han försökte ju iallafall:tummenupp

Det var precis det jag skrev å kom på att det var fel ,,, hehehe ,,, därför jag tog bort det ,,, det e ju ingen kamdrevning på sidan, det e ju kedja, men den sitter ju på sidan e klart ,, kanske det han menade ,,, trodde kanske att Bromsklossen mena kuggdrivning ala VFR :)

Det står ju kamdrivning:)

Det var precis det jag skrev å kom på att det var fel ,,, hehehe ,,, därför jag tog bort det ,,, det e ju ingen kamdrevning på sidan, det e ju kedja, men den sitter ju på sidan e klart ,, kanske det han menade ,,, trodde kanske att Bromsklossen mena kuggdrivning ala VFR :)

Jag menar, precis som steen påpekar, att drivningen av kamaxlarna skall sitta på ena sidan (rem, kedja eller drev är mindre viktigt i nuläget). På vissa motorer sitter kamdrivningen mellan 2:ans och 3:ans cylinder och det är detta som skall undvikas.

Hur är det med alla moderna literhojar, är cylinderraden integrerad i blocket på dessa? Tänker främst på japsarna då, typ 1000RR, R1, ZX-10, K1-K7.

R1 uppfyller kraven. Eller är ju eg inte över 1000cc, är ju ett par cc ifrån.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman