Hjälp med mobiler

Vilken 3G lur e bäst?

• Antal röstningar
    0

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag behöver lite hjälp att välja 3G lur. Motivera gärna.

Har en k850i,tar bra bilder,men är seg i menyerna,hänger sig ibland och har rätt så okänslig tryckskärm.

P1 har lite sämre kamera ock pekpenna,gillar inte det.

Nokia,finskt skit,nej tack.

Vad är skit med den?

Allt!

Den hänger sig går inte ringa/ta emot samtal med taskig batteritid you name it.......

Skulle allting fungera så vore det en :tummenupp mobil dock lite för stor för min smak!

Min N95a ligger för tillfället urladdad utan simkort jag fick gå tebax till min förra SE!

Jag ångrar köpet så INNIhelvete! :fakta

Köp den INTE!

Allt!

Den hänger sig går inte ringa/ta emot samtal med taskig batteritid you name it.......

Skulle allting fungera så vore det en :tummenupp mobil dock lite för stor för min smak!

Min N95a ligger för tillfället urladdad utan simkort jag fick gå tebax till min förra SE!

Jag ångrar köpet så INNIhelvete! :fakta

Köp den INTE!

Ja jag har hört lite skit om den. Tyvärr så ser den ju bra ut "på pappret" så att säga. Kanske blir en P1:a istället då, Nog för att det e najs med en 5 megapixelkamera men GPS e ju fint oxå.
Satans jävla I-landsproblem!

Allt!

Jag ångrar köpet så INNIhelvete!

Köp den INTE!
Mycket hänger på användaren....
Min N95:a funkar klockrent, batteritiden kan man förbättra enkelt genom att switcha till GSM istället för 3G under den tiden man inte behöver 3G.

N95:an rekommenderas varmt.

Enligt dom tester jag läst så har N95 fått bäst helhetsbetyg av dom telefonerna. Dock är kameran bäst i K850. Den dras dock med en del buggar och är seg i menyerna.
Om jag personligen skulle köpa en telefon så skulle jag välja någon som inte är den allra senaste, värsta med alla funktioner. Inte för att jag inte vill ha alla funktioner.
Tyvärr är det så, och har varit det sedan ganska länge tillbaka, att om man köper den värsta telefonen som nyss kom ut så är den snorfull med småfel, buggar och allehanda irriterande egenheter. Då får du en telefon som kanske gör slut på batteriet på en pisskvart eller stänger av sig spontant 3 gånger om dagen eller kopplar ner samtal eller hänger sig titt och tätt. Jag har råkat ut för det lite för många gånger och väljer numera att hålla mig lite bakom frontlinjen. När dom varit ute några månader så har dom hittat dom värsta buggarna i programvaran och telefonen är lite bättre. Då är det bara att köpa och använda den som den var tänkt från början.
Fast det gäller ju om du prioriterar att den ska vara pålitlig förstås.

Skulle jag välja någon av dom telefonerna du räknar upp så blir det N95. Av den enkla anledningen att ingen Nokia jag haft har behövt något annat än eventuellt ett byte av batteriet efter 2 år. Ingen av mina SonyEricsson har klarat sig utan verkstadsbesök. I en del fall har Ericsson haft telefonen nästan lika mycket som jag.

Mycket hänger på användaren....
Min N95:a funkar klockrent, batteritiden kan man förbättra enkelt genom att switcha till GSM istället för 3G under den tiden man inte behöver 3G.

N95:an rekommenderas varmt.

Snack skit! Berätta för mig vad jag har gjort för fel :mad:

Det går ju förihelvete inte ens å ringa med skiten!

Nu gjorde du mig förbannad :finger

Enligt dom tester jag läst så har N95 fått bäst helhetsbetyg av dom telefonerna. Dock är kameran bäst i K850. Den dras dock med en del buggar och är seg i menyerna.
Om jag personligen skulle köpa en telefon så skulle jag välja någon som inte är den allra senaste, värsta med alla funktioner. Inte för att jag inte vill ha alla funktioner.
Tyvärr är det så, och har varit det sedan ganska länge tillbaka, att om man köper den värsta telefonen som nyss kom ut så är den snorfull med småfel, buggar och allehanda irriterande egenheter. Då får du en telefon som kanske gör slut på batteriet på en pisskvart eller stänger av sig spontant 3 gånger om dagen eller kopplar ner samtal eller hänger sig titt och tätt. Jag har råkat ut för det lite för många gånger och väljer numera att hålla mig lite bakom frontlinjen. När dom varit ute några månader så har dom hittat dom värsta buggarna i programvaran och telefonen är lite bättre. Då är det bara att köpa och använda den som den var tänkt från början.
Fast det gäller ju om du prioriterar att den ska vara pålitlig förstås.

Skulle jag välja någon av dom telefonerna du räknar upp så blir det N95. Av den enkla anledningen att ingen Nokia jag haft har behövt något annat än eventuellt ett byte av batteriet efter 2 år. Ingen av mina SonyEricsson har klarat sig utan verkstadsbesök. I en del fall har Ericsson haft telefonen nästan lika mycket som jag.

För mig hare´ varit tvärtom! SE har funkat och Nokia lurarna har strulat!

Last edited:
Snack skit! Berätta för mig vad jag har gjort för fel :mad:

Det går ju förihelvete inte ens å ringa med skiten!

Nu gjorde du mig förbannad :finger

Ääähh. Du trycker på fel knappar bara. Telefoner är som datorer dom gör bara det dom blir tillsagda. Du säger åt den att göra fel saker. :7peta

Skämt åsido. Jag skulle gissa att en uppdatering av programvaran i telefonen skulle lösa en del av dina problem. Det borde du få gjort snabbt och lätt och på garantin. Nästan medan du väntar tycker jag. Hur som helst så fick den väldigt bra betyg när den testades i M3 för ett tag sedan. Det enda dom påpekade var att dom gärna sett en lite bättre optik till kameran. Du har haft otur helt enkelt.

Dom trycker tyvärr numera ut telefonerna innan dom provat färdigt programvaran vilket leder till att användarna får ta testningen istället. På samma sätt som bilfabrikanter kränger bilar som plötsligt välter vid undanmanöver.:tungan

Ääähh. Du trycker på fel knappar bara. Telefoner är som datorer dom gör bara det dom blir tillsagda. Du säger åt den att göra fel saker. :7peta

Skämt åsido. Jag skulle gissa att en uppdatering av programvaran i telefonen skulle lösa en del av dina problem. Det borde du få gjort snabbt och lätt och på garantin. Nästan medan du väntar tycker jag. Hur som helst så fick den väldigt bra betyg när den testades i M3 för ett tag sedan. Det enda dom påpekade var att dom gärna sett en lite bättre optik till kameran. Du har haft otur helt enkelt.

Dom trycker tyvärr numera ut telefonerna innan dom provat färdigt programvaran vilket leder till att användarna får ta testningen istället. På samma sätt som bilfabrikanter kränger bilar som plötsligt välter vid undanmanöver.:tungan

Jag har uppdaterat programvaran 4gr! :fakta

Jag skulle gissa att en uppdatering av programvaran i telefonen skulle lösa en del av dina problem. Det borde du få gjort snabbt och lätt och på garantin.

Jag tycker det är dåligt att man inte kan ladda ner uppdaterad mjukvara via telenätet, eller åtminstone via en dator. Finns det ingen av dessa uråldriga nallprånglare som klarar avatt fixa det?

Köp en iPhone när den kommer med 3G...

Polarn har en N95, funkar väl ok o så men problemet är att den känns så stor o väger ganska mkt. Hade Nokia innan men gått över till SE och är mkt nöjd med det...

Jag tycker det är dåligt att man inte kan ladda ner uppdaterad mjukvara via telenätet, eller åtminstone via en dator. Finns det ingen av dessa uråldriga nallprånglare som klarar avatt fixa det?

Med Nokia n95an följer det ett progg för just det, bara att plugga in USB kabeln och uppdatera! Programvaran ligger på ca 130 meg allt är avklarat på ca 10 min!
http://nokia.se/support/software/update_via_pc.php
http://nokia.se/support/software/softwareupdate.php
Edit:
:va Tror faan det var så till min SE också men är inte säker!
edit: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=ps7&zone=ps&fid=21839&numItems=18

Last edited:
Med Nokia n95an följer det ett progg för just det, bara att plugga in USB kabeln och uppdatera! Programvaran ligger på ca 130 meg allt är avklarat på ca 10 min!
http://nokia.se/support/software/update_via_pc.php
http://nokia.se/support/software/softwareupdate.php
Edit:
:va Tror faan det var så till min SE också men är inte säker!
edit: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=ps7&zone=ps&fid=21839&numItems=18

Jag vet att jag kunde uppdatera en äldre SE som jag hade men då var man tvungen att ha en speciell bordsladdare om jag inte minns fel. Iofs funkade oftast den uppdateringstjänsten skit :)

Min personliga erfarenhet är att för längesen var Nokia bra (nu snackar vi 5110 modellen och några senare modeller) men sen blev de omsprungna av SE vad det gäller kvallis. De senaste 5 lurarna jag har haft har varit SE, men problemet med de tre jag räknade upp är att Nokian har allt det som de båda SE lurarna har gemensamt, sen är ju bara frågan om kvaliteten på Nokian matchar SE lurarna. Verkar ju råda lite delade meningar om det.
Har en SE Walkman-lur just nu och den är bajs. Det knakar fan i den när man tar ett grabbtag runt luren. Känns fantastiskt plastig, men det är iofs en budgetmodell oxå.

Ptja, min P1i kan det.

Äppeltelefon i all ära men det dröjer några månader innan den kommer hit med 3G..

Både min k800i och k810i jag hade, kunde det. Inställningar > Uppdateringstjänst... jävligt smidigt.

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu