Hjälp med min yamaha r1

scuba

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha r1
Yamaha r1

Hej undra om någon vet hur man noll ställer boxern på en r1 99 varvräknaren har hackat upp sig o jag var på en mc firma o han sa att man skulle noll ställan den men han sa inte hur man skulle göra
Mvh Stefan
 
scuba skrev:
Hej undra om någon vet hur man noll ställer boxern på en r1 99 varvräknaren har hackat upp sig o jag var på en mc firma o han sa att man skulle noll ställan den men han sa inte hur man skulle göra
Mvh Stefan


Ta bort en batteripol å slå på täningen någon minut så ska det nog funka..
Då tömmer du alla strömkretsar..... :tummenupp
 
Ja vad är det du vill nollställa? Miltalen (Odometer)? Trip?

räcker förövrigt med 1 tråd!
 
varvräknaren går i gång o går upp till 8000 varv sen stängs den av o den gör så hela tiden
 
Att hojen går till 8000 varv indikerar ett fel på din hoj.

Vad för nummer står det i displayen?
 
scuba skrev:
ok men lampan lysser ju några sekunder när man starta hojen ju
ok, felkoden 8000v betyder det iaf.

Koderna kan inte nollställas vad jag kan se utan finns kvar så länge felet finns, servicemanualen berättar inte nåt om nån nollställning.
På bilar gör man annars så som det skrevs i början, dvs man tar av batteripolen några minuter.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top