Hjälp med märke och storlekar på heltställ

Hegg

Livsnjutare
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
Yamaha R1 -07
Har vatt och provat helställ idag ett berik , fick på mig ett 54 , är väl 1.94 , och väger 80 ca , lång och smal med andra ord . 56 blev för stort , men 54 satt hyfsat bra , tyckte bara det va lite kort i ärmarna .

Nån som vet nått annat ställ märke/modell som är bättre för en lång smal eller som har nått dem är nöjda med ? Mvh

Snor din tråd lite så slipper jag göra en egen :tummenupp

Kan man hitta nån sida med vilken storlek man ska ha? Alltså att man kolla hur mycket man väger och hur lång man är, så man kan kolla vilken storlek som passar. Tack på förhand :krama

Jag har Dainese 2-delat och har Berik helställ. Mitt Dainese Kirishima satt klockrent, Laguna Seca är däremot lite för kort i ärmarna. Berik tycker jag sitter gjutet, har aldrig stört mig på för korta ärmar iaf.

Ofta passar stället kanske i längd men inte i bred o.s.v, lösningen är att köpa mått beställt och det är inte mycket dyrare bara krångligare än att gå raka vägen in i en butik och handla ett ställ rakt över disk men som passar si så där.
Köper man mått beställt får ett ställ som passar som handen i hanske istället vilket måste vara optimalt eller?
Jag handlade ett helställ av förtaget Gimoto i Italien det passade perfekt och nu för tiden så är deras hemsida på engelska oxå det var det inte då jag handlade för 6 år sedan, alla uppgifter hur man gör finns där.

Jag köpte ett Berikställ (5871) nyligen. Säljaren berättade att de är små i storlekarna, men i praktiken var det värre än så. På mitt tidigare ställ som jag köpte i höstas har jag storlek 52, men nu var jag tvungen att köpa storlek 56 av Berik ! Värt att tänka på när man köper på webben. (Alla ni som kommer att spekulera i ev viktökning över vintern kan glömma det)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park