Hjälp med logga

Status
Ej öppen för fler svar.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Hej!
Har ett nystartat företag som behöver hjälp med logga. Gillar själv att pilla i photoshop men skulle gärna vilja ta in andras idéer.

Vet att det finns många här på sporthoj som är duktiga i Photoshop, så tänkte ställa frågan om någon skulle vilja göra lite förslag på logotyper till mitt nya företag.

Inte riktat mot dig som är professionell och vill ha massa betalt, utan till dig som tycker det är roligt att skapa i Photoshop. Självklart, så får väl någon form av ersättning utgå om vi väljer att använda loggan till företaget, men inga stora pengar.

Hör av dig via PM förslagsvis.

Supertacksam för din inspiration :kär
 
fiverr.com är perfekt för sådant. Finns många där som skapar logotyper i vettig design för nästan inga pengar alls.
 
Ett vänligt tips är att fixa i Illustrator (vektorgrafik).
Photoshop är pixelgrafik, alltså uppbyggt av pixlar (så om man skalar upp eller tittar för nära, blir bilden lätt pixlig/dålig kvalité) medan Illustrator kör vektorgrafik som kan skalas om hur mycket som helst utan att förlora kvalité (gör logotypen 5 mm liten för visitkort och sedan skala upp till att täcka en ladugårdsvägg, inga problem)

:tummenupp
 
Ett vänligt tips är att fixa i Illustrator (vektorgrafik).
Photoshop är pixelgrafik, alltså uppbyggt av pixlar (så om man skalar upp eller tittar för nära, blir bilden lätt pixlig/dålig kvalité) medan Illustrator kör vektorgrafik som kan skalas om hur mycket som helst utan att förlora kvalité (gör logotypen 5 mm liten för visitkort och sedan skala upp till att täcka en ladugårdsvägg, inga problem)

:tummenupp

Gör man det enkelt i photoshop är det snabbt gjort att konvertera till vektor i Illustrator.
Har inte direkt jobbat i Illustrator så jag vet inte om det är lika lättarbetat som photoshop från första början. Har dock nyligen gjort en logga till mitt program på högskolan i photoshop som jag sedan på några sekunder konverterade till vektor i illustrator.
 
Min 3-åriga dotter sitter och undrar vad fan det är för fel på mig :D
Jag har läst den om katten tidigare men den va rlika rolig den här gången :gråta
 
fiverr.com är perfekt för sådant. Finns många där som skapar logotyper i vettig design för nästan inga pengar alls.

Jo känner till den siten också, men jag tänker att jag vill ha något med tanke, och inte någon 1 minuters-massproduktions-logga. Kan säkerligen bli hyfsat nöjd om man hittar rätt dock.

Vad är det för företag? Kan ju kanske vara bra att veta :gnissla

Ett vänligt tips är att fixa i Illustrator (vektorgrafik).
Photoshop är pixelgrafik, alltså uppbyggt av pixlar (så om man skalar upp eller tittar för nära, blir bilden lätt pixlig/dålig kvalité) medan Illustrator kör vektorgrafik som kan skalas om hur mycket som helst utan att förlora kvalité (gör logotypen 5 mm liten för visitkort och sedan skala upp till att täcka en ladugårdsvägg, inga problem)

:tummenupp

Japp tack, jo det är ett bra tips. Är dock själv inte van i verktyget. Däremot har jag exporterat bilder från PS dit för hyfsat resultat, men det blir ju en del pillande med inställnignarna förstås.
 
Vad är det för företag? Kan ju kanske vara bra att veta :gnissla

Min plan var att dra alla detaljer vid intresse från någon att hjälpa till men kortfattat är det till mitt nystartade företag: "Billigare Byggvaror" som, ja inte helt oväntat kommer, sälja byggvaror till väldigt bra priser. :)
 
Jo känner till den siten också, men jag tänker att jag vill ha något med tanke, och inte någon 1 minuters-massproduktions-logga. Kan säkerligen bli hyfsat nöjd om man hittar rätt dock.

Du har en poäng, men det finns många där som gör riktigt snygga loggor. Det gäller bara att hitta rätt person till jobbet, och för $5 per försök så kan det ju vara värt det :)
 
Du har en poäng, men det finns många där som gör riktigt snygga loggor. Det gäller bara att hitta rätt person till jobbet, och för $5 per försök så kan det ju vara värt det :)

Absolutomundo! :)

Men jag skulle ÄVEN önska att hitta någon PS-sugen person som vill lattja fram något unikt :)
 
Ingen som är sugen på att inspirera med sina kunskaper inom PS eller Illustrator? All inspiration mottages tacksamt! :) Även inspiration på snygga redan befintliga loggor är alltid intressant.

Den får gärna vara enkel, tydlig och fräsch och modern. :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top