Hjälp med logga! Vektorisering?

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Har en logga jag hade tänkt trycka upp på en tröja. Problemet är bara det att jag vill göra några små justeringar i loggan. Har försökt att editera filen, som är i vektorformat, i PS cs2. Men de filter jag vill använda fungerar inte, har rasteriserat bilden men filterna blir ftf inte tillgängliga att använda. Läste mig till att jag skulle använda illustrator, vilket jag provade men hajade nada utav. Loggan är det en gammal polare som designat åt mig och jag har inte kunnat fråga honom hur man bär sig åt. Det är även en vit liten prick mitt i bilden som jag skulle vilja veta hur jag får bort och ftf har bilden i vektorformat.

Här är ett exempel på hur jag vill ha loggan.
hilfe.jpg

Vet inte hur pass omständig processen kan vara, men uppskattar alla svar jag kan få.

Kan du inte konvertera vektorfilen till ett annat bildformat först, ändra, konvertera tillbaka eller låta det vara som det är?

Dark_Messenger skrev:
2507372 Kan du inte konvertera vektorfilen till ett annat bildformat först, ändra, konvertera tillbaka eller låta det vara som det är?
Jovisst, hade jag bara vetat hur man gjorde så :D Dessutom så får jag ju inte de filter jag vill använda till att fungera, trots rastorisering (konvertering till pixlar), och utan dem blir det genast mycket jobbigt om jag skall göra allt för hand med penseln.

du vill ha den taggig, fast i vektor?

PMa mig den så ska jag fixa det åt dig.

skicka gärna med bilden så som du vill ha den också

Last edited:
Macaper skrev:
2508296 du vill ha den taggig, fast i vektor?

PMa mig den så ska jag fixa det åt dig.

skicka gärna med bilden så som du vill ha den också
Fan vad bussigt :D Drar iväg ett pm strax:tummenupp

Svårt att få det riktigt bra. Kräver nästan att man jobbar in en hel del "grå" element i kontorer för att lura ögat till halvtransparens etc. Vektorgrafikens baksida.

Men efter att ha lagt lite tid så är här i alla fall ett försök, säg till om du vill att jag jobbar mer med den eller specifika ändringar (tryck på bilden för att ladda ner en eps i vektorformat).

Har även klippt ut ögon och då "rivningarna" så att det inte är vitt utan hål, så att tröjans färg lyser igenom. Originalloggan jag fick har vita ögon, vilket inte ska användas.

Macaper skrev:
2513345 Svårt att få det riktigt bra. Kräver nästan att man jobbar in en hel del "grå" element i kontorer för att lura ögat till halvtransparens etc. Vektorgrafikens baksida.

Men efter att ha lagt lite tid så är här i alla fall ett försök, säg till om du vill att jag jobbar mer med den eller specifika ändringar (tryck på bilden för att ladda ner en eps i vektorformat).

Har även klippt ut ögon och då "rivningarna" så att det inte är vitt utan hål, så att tröjans färg lyser igenom. Originalloggan jag fick har vita ögon, vilket inte ska användas.

Tackar tackar, tjusigt :)
Har du tid och orka får du jättegärna göra en som ser ännu mer sliten ut, med lite grövre "sträck". :tummenupp

Last edited:
Spiken skrev:
2513739 Tackar tackar, tjusigt :)
Har du tid och orka får du jättegärna göra en som ser ännu mer sliten ut, med lite grövre "sträck". :tummenupp

gifen är inte epsen rättvis så kolla originalet först. Ju större den bli, ju grövre blir ju dessutom strecken :)

Macaper skrev:
2514652 gifen är inte epsen rättvis så kolla originalet först. Ju större den bli, ju grövre blir ju dessutom strecken :)
Jo, jag såg det också. Kanske kan funka iaf :tummenupp

Tack återigen :bow

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!