Hjälp med larm!

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1:a -00
Jag har lite problem med mitt larm till hojen. Det verkar som att larmdosan har packat ihop. Har försökt att byta batteri men den fungerar ändå inte. Eftersom jag inte kan stänga av larmet och den elektroniska startspärren så kan jag inte äns få igång hojen. Finns det något sätt att koppla ur startspärren så att man iaf kan köra den? Larmet är av märket spyball och sitter på en r1-00

mmm hörru Elfuego, verkar inte gå nå vidare med ditt larm.. :huvet

Ringer dig imorrn o kollar hur det går, förhoppningsvis kan vi åka någe i veckan :yoparty

Japp men då krävs säkerhetskoden en 2 + 4 ställig sifferkod som står på den
blåa lappen som följer med larmet. När man väl stängt av det kan man koda in fjärrdosan igen.

Dessutom finns en variant på om dosan tappat synk tex vid batteribyte.

Tryck på utstående knapp 1 sekund släpp.
Tryck igen i 15 sekunder
Sen skall det funka enligt manualen som går att ladda ner här tex
http://www.m-sjoberg-ab.se/pdf/Manual/AM8510sw.pdf

du har 2 st 4 poliga kontakter under sadeln som larmet är inkopplat till koppla ihop grön/vit med grön/vit i det ena och violet med brun i det andra kontaktstycket sen är det bara att köra
MVH Martinez proffesionell larminstallatör

-=MARTINEZ=- skrev:
du har 2 st 4 poliga kontakter under sadeln som larmet är inkopplat till koppla ihop grön/vit med grön/vit i det ena och violet med brun i det andra kontaktstycket sen är det bara att köra
MVH Martinez proffesionell larminstallatör

Kanon, då vet jag hur jag ska tjuvkoppla larmade rettor då! Har du nått tips på hur man kommer runt aktiveringen av larmet när man öppnar sadeln också? :rolleyes: :kocko

haha ja jag vet hur man snor en hojj och även bilar men det e ingen tjuvskola detta det va ju meningen att han skulle få igång sin hojj inte stjäla den
:pannkyss

Tack för svaren, ringde till mc-poolen i morse och frågade och dom berättade om säkerhets koden som man behövde. Stort tack till tidigare ägaren som hade skickat med dubbla lappar med koden i ett fint litet kuvert :-) Så nu kan jag iaf få igång hojen, ska köra förbi mc-poolen i morrn så ska dom hjälpa mig att programmera om larmdosan... :banana Kan meddela alla som var sugna på att tjuvkoppla larmade rettor akk knepet med kablarna under sadeln inte kommer att fungera. :arsele

-=MARTINEZ=- skrev:
haha ja jag vet hur man snor en hojj och även bilar men det e ingen tjuvskola detta det va ju meningen att han skulle få igång sin hojj inte stjäla den
:pannkyss

Jag förstår att det var i all välmening, men han kunde ju mycket väl ha ljugit lite för att få hjälp att nalla nån annans hoj... :krama

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park