Hjälp med larm, bandit 600

Renå

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2004
Hoj
Superseven
Hej!

Håller på och installerar larm på min Bandit 600 -95:a. Har kommit till problemet med kablarna till starten. Skall de kopplas till dödarknappen eller hur funkar det? I inkopplingsanvisningen står det:

Lokalisera/hitta kabeln som förbinder tändningslåset till tändspolarna (i vissa fall ignitor) på motorcykeln.
I detta skede MÅSTE ett kopplingsschema användas! Detta för att undvika att fel kablar klipps.
Klipp isär denna kabel och prova att trycka på startknappen. I detta läge skall motorn INTE tända, om du har hittat rätt kabel.
Koppla därefter den ena gula kabeln från larmboxen till den klippta kabeln från tändningslåset, och den andra gula kabeln till
den klippta kabeln som går till tändspolarna (eller Ignitor).

Naturligtvis har jag kopplingsschemat på hojen, men jag blir ändå inte klok på vilken kabel jag skall klippa.

Någon vänlig själ som vill hjälpa mig. Kan skicka över kopplingsschemat till den som behöver det för att hjälpa mig!

TACK!

Nu har jag fått lite mer kläm på det, någon som kan hjälpa mig med att välja vilken av dessa jag skall ta.
Skall jag klippa kabeln som går från tändingslåset till "databoxen" ELLER skall jag klippa den som går från startknappen till startreläet?

TACK!

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form