Hjälp med låt

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
Jag har fått en låt på hjärnan, fast jag vet inte vad den heter. Skulle behöva få lite hjälp så att jag kan få tag i den. Det är en raplåt.

I början är det en mörk röst som pratar (kan ej texten) sedan kommer det lite beats och en ljus röst börjar sjunga "Bap barap baparararap bap barap baparararap nananananananana" Det fortsätter sedan genom hela låten i bakgrunden av en person som rappar på engelska.

Någon som har en aning om vilken låt det är?

ultimate_TF skrev:
Jag har fått en låt på hjärnan, fast jag vet inte vad den heter. Skulle behöva få lite hjälp så att jag kan få tag i den. Det är en raplåt.

I början är det en mörk röst som pratar (kan ej texten) sedan kommer det lite beats och en ljus röst börjar sjunga "Bap barap baparararap bap barap baparararap nananananananana" Det fortsätter sedan genom hela låten i bakgrunden av en person som rappar på engelska.

www.letssingit.com

ultimate_TF skrev:

Carola - Fångad av en stormvind?

Man skulle kunna tro att det är crazy frog, med tanke på hur det jag skrev verkar låta. :hihi Men det är ganska långt från det.

Det skulle kunna vara carola!! Jag har lite problem med att skilja på svenska och engelska, rap och wailande, tjej och killröster, så jag kan ju ha hört fel. :tomten

ultimate_TF skrev:
Det skulle kunna vara carola!! Jag har lite problem med att skilja på svenska och engelska, rap och wailande, tjej och killröster, så jag kan ju ha hört fel. :tomten

:tummenupp Inte lätt att hjälpa dig då. Är det en rock låt? annars kan jag inte..

Vet inte varför Mattafix - Big City Life dök upp i mitt huvud men vafan, man vet aldrig.

prulle skrev:
:tummenupp Inte lätt att hjälpa dig då. Är det en rock låt? annars kan jag inte..

nej det är inte en rock låt, det är en hiphop låt. Genom hela sången sjunger de bap barap barparpa nanana osv det är loopat om och om igen.

kaZmur skrev:
Vet inte varför Mattafix - Big City Life dök upp i mitt huvud men vafan, man vet aldrig.

Nej den är det tyvärr inte, den vet jag hur den går. Den jag tänker på rappar med mörkare röst än mattafix.

psykomotard skrev:
det är tveklöst:
Promoe - These walls don't lie
bara papa paaa paaa osv

Ledsen att göra dig besviken men det är inte den :(
Men det var en bra gissning, för det är samma stuk på det de sjunger. Det är dock en annan melodi. Och det går mer Bap Barap Bap Barararap typ.
Det man skulle kunna känna igen den på annars är att det är en mörk röst typ djävulen ( :cdevil ) som pratar i början. Innan Bapandet börjar.

Det är jävligt krångligt att förklara, det är svårt att skriva ner hur melodin går.

Fan vad jag är jobbig! :hihi

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing