Hjälp med lägenhet i Borås - Viktigt.

Tråkig situation men ett tips är att hota med att anmäla dem samt ha med en sammanfattning som beskriver lagen om diskriminering till hyresvärden, om det går så långt att de vägrar hyra ut.
De måste kunna uppvisa giltiga skäl till varför hon inte får hyra och det är inte alltid så lätt som hyresvärd att hitta på skäl till det, åtminstone inte om det finns lite lägenheter att välja på.

Redan hotat kommunen med tidningsatriklar och uppdrag granskning. Då vart det genast fart på dem. Nu "hjälper de till" att leta lägenhet och det är svårt att bevisa ifall de inte gör det. Om det inte går 6 månader utan att de hittar något såklart.

Är det något jag inte fattar så är det hur någon levande varelse över huvud taget kan åka från världens bästa land till ett av de absolut sämsta i västvärlden. Jäkligt trist med den uppkomna situationen, varför flyttar hon inte hem till USA och skiter i det här jävla sosselandet? I och för sig så är USA också ett sosseland med han Hussein som blev President, men mindre sossigt än här i alla fall.

Allvarligt alltså, varför sitter hon inte på planet? Bye bye helvete, hej igen paradiset liksom.

Om hon tar barnet under armen och drar blir det kidnappning. Den biten måste lösas först sedan är hon ett minne blott.

En 40 årig ensamstående Latinokvinna med barn har det förmodligen betydligt bättre i borås

Knappast med tanke på att hon tjänar 1,5 miljoner i årslön där borta och skattar ungefär 1/3 av vad vi gör här.

Testat det mesta.

Det är också anledningen till att jag försöker få till en personlig kontakt här på SH. Att leta annonser är inte svårt.

Last edited:
En 40 årig ensamstående Latinokvinna med barn har det förmodligen betydligt bättre i borås

Struntprat, hon är ju läkare ffs. Kanske tjänar en halv miljon till med några fjuttiga 20% i inkomstskatt i paradiset. Vad tjänar en läkare i Sverige? Som en sopgubbe ungefär kan jag tänka mig.

Struntprat, hon är ju läkare ffs. Kanske tjänar en halv miljon till med några fjuttiga 20% i inkomstskatt i paradiset. Vad tjänar en läkare i Sverige? Som en sopgubbe ungefär kan jag tänka mig.

Hon tjänar 600k sek per år här och $200k där, ungefär.

Det var iofs en par år sedan nu så det har säker gått upp till $250k där.

Vad e det för speciellt med boråsare då ?

nyfiken fråga bara

//Boråsarn

Jag kommer inte från Borås från början och har märkt att Boråsare är väldigt speciella..
En sorglig historia i en sorglig stad där Pinocchio ska vara ansiktet utåt.. I detta fallet får väl den långa näsan stå för fastighetsägarna..

Baserat på denna tråd verkar Borås fastighetsmarknad väldigt, väldigt konstig. :va

Hyr en lägenhet i andrahand tillsammans, säg att du är sambo eller något. Du behöver ju aldrig vara där för det :)

Är du hundra på det? Så har inte jag förstått det på mina läkarpolare här... :va

Nej. Det är jag inte.

Baserat på denna tråd verkar Borås fastighetsmarknad väldigt, väldigt konstig. :va

Hyr en lägenhet i andrahand tillsammans, säg att du är sambo eller något. Du behöver ju aldrig vara där för det :)

Har du inte läst tråden eller är du bara korkad?

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...